اولین ال کلاسیکو فصل در ایستگاه هفتم

نخستین دیدار بارسلونا و رئال مادرید در فصل ۲۰۲۱ امروز در شهر بارسلون و ورزشگاه نیوکمپ برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز، مهرداد یاراحمدی؛ نخستین دیدار بارسلونا و رئال مادرید در فصل ۲۰۲۱ از ساعت 17 و 30 دقیقه امروز (به وقت تهران) در شهر بارسلون و ورزشگاه نیوکمپ برگزار خواهد شد. این مسابقه که در چارچوب هفته هفتم مسابقات فصل جدید لالیگا برگزار می‌شود ۲۴۵ مین رقابت دو تیم برتر لالیگا خواهد بود که در این گزارش به بررسی این دیدار می‌پردازیم؛

آمار و ارقام ال کلاسیکو

همانطور که گفته شد تیم‌های بارسا و رئال تاکنون ۲۲۴ بار در چهار چوب رقابت های مختلف به مصاف یکدیگر رفته اند و امروز دیدار ۲۴۵ دو تیم انجام خواهد شد. این دو تیم ۱۸۰ بار در قالب ال کلاسیکو بازی کرده اند که ۷۳ بار رئال مادرید و ۷۲ بار بارسلونا برنده این جدال چشم نواز شده اند و در ۳۵ دیدار با تساوی از زمین خارج شده اند.
در هر دو تیم بازیکنان با سابقه ای حضور خواهند داشت در تیم میزبان مسی ۴۴ بار در الکلاسیکو به میدان خواهد رفت و بوسکتس و پیکه هر دو ۳۹ مین دیدار را انجام خواهند داد. در تیم میهمان سرخیو راموس با ۴۵ بازی پر سابقه ترین بازیکن دیدار ال کلاسیکو است. لیونل مسی با ۲۶ گل بهترین گلزن رقابت دو تیم بارسا و رئال است.
کومان سرمربی سرمربی ۵۷ ساله و هلندی بارسلونا اولین تجربه خود روی نیمکت آبی اناری ها را تجربه خواهد کرد. کومان ۶۵ امین سرمربی تاریخ بارسلونا است که هدایت این تیم را بر عهده دارد.

جدال دو بازنده

دو تیم هفته قبل لالیگا را به حریفان خود واگذار کردند. رئال در برنابئو برابر حریف نه چندان مطرح خود که اولین فصل حضور خود در لالیگا را تجربه می کرد با نتیجه یک بر صفر شکست خورد. بارسلونا نیز میهمان ختافه بود تیم کومان در دیداری که برتری نسبی نسبت به حریف خود داشت اما در انتها با یک گل شکست خورد تا با شکست به ال ال کلاسیکو برسد.

مصدوم و محروم

بارسلونا در این دیدار تراشتگن دروازه بان اول خود را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت همچنبن ساموئل اومتیتی مدافع فرانسوی این تیم نیز به دلیل مصدومیت نمی تواند آبی اناری ها همراهی کند. جوردی آلبا دیگر بازیکن تاثیر گذار تیم کومان خواهد بود که همراهی وی در بازی فردا در هاله ای از ابهام قرار دارد.

تیم میهمان نیز چندین و چند بازیکن تاثیر گذار خود را در بازی فردا در اختیار نخواهد داشت، ادن هازارد مهاجم نام آشنای بلژیکی، دنیل کارواخال مدافع، مارتین اودگارد هافبک نروژی به دلیل مصدومیت از همراهی این تیم در دیدار حساس فردا باز ماندند. همچنین حضور ماریانو دیاز و اودریوزولا دو بازیکن تیم مادریدی در بازی فردا مشخص نیست، این دو بازیکن مصدومیت جزئی دارند و باید دید زیدان درباره آن ها چه تصمیمی خواهد گرفت.

بازیکنان تاثیر گذار

در تیم بارسا بدون شک مسی ستاره بی چون و چرای این تیم خواهد بود و اگر روز خوب او باشد بارسا مس تواند با پیروزی از این دیدار خارج شود. همچنین گریزمان و کوتینیو دو بازیکن تاثیر گذار تیم کومان خواهند بود.

رئال مادرید در خط حمله بنزما را به عنوان امید گلزنی خود در میدان خواهد داشت و مودریچ و کاسمیرو دو بازیکن تاثیر گذار میانه میدان خواهند بود. در خط دفاع راموس و مارسلو دو بازیکن با تجربه رئال هستند که می توانند خیال هواداران این تیم را تا حدود زیادی آسوده کنند.

تیم داوری

دیدار دو تیم برتر لیگ اسپانیا را خوان مارتینس مونوئرا داور 38 ساله و اهل والنسیای قضاوت خواهد کرد، این اولین قضاوت وی در این دیدار حساس است باید دید چه عملکردی در بازی پیش رو خواهد داشت. وی اگر چه اولین قضاوت الکلاسیکو را تجربه می کند اما بارها برای دو تیم بارسا و رئال سوت زده است، مونوئرا ۲۱ بار برای بارسا و ۲۴ بار برای رئال قضاوت کرده است.
همچنین استسانچس مارتینس به عنوان کمک داور ویدئویی (VAR) وی را همراهی خواهد کرد.

ترکیب احتمالی بارسا

کومان برای اولین ال کلاسیکوی خود نتو، سرجیو روبرتو، پیکه، جونیور فیرپو، لنگله، آلبا، بوسکتس، پیانیچ، دی یونگ، دست، آلنیا، پدری، گریزمان، مسی، ترینکائو، دمبله، برایتویت، کوتینیو، فاتی، آرائوخو، ریکی پوچ، پنیا و تناس را در لیست خود قرار داده است. کومان تیم خود را ابا امروز ترکیب احتمالی چهار دو سه یک به میدان خواهد فرستاد. درون دروازه بدون شک نتو در غیاب تراشتگن مصدوم حضور خواهد داشت، در خط دفاع در غیاب اومتیتی سرجیو در کنار پیکه، روبرتو و کلمنت لنگلت به میدان خواهند رفت. خط هافبک تیم کومان را بوسکتس و دی یونگ رهبری خواهند کرد و آنسو فاتی، کوتینیو، گریزمان پشت سر مسی که تک مهاجم بارسلونا است بازی خواهند کرد.

ترکیب احتمالی رئال مادرید

در لیست بازیکنان زیدان در بازی کورتوا، لونین، لوئیز لوپز، واران، راموس، میلیتائو، ناچو، مندی، مارسلو، کروس، کاسمیرو، مودریچ، ایسکو، والورده، بنزما، آسنسیو، لوکاس وازکز، یوویچ، وینیسیوس و رودریگو گوئس دیده می شوند. زیزو برای این بازی از کورتوا در درون دروازه استفاده خواهد کرد، در خط دفاع راموس به عنوان کاپیتان و رهبر تیم خواهد بود و در کنار او مارسلو، واران و فرناندز بازی خواهند کرد. در میانه میدان والورده، کاسمیرو و تونی کروس حضور خواهند داشت و مودریچ، جونیور و بنزما در خط آتش رئال به میدان خواهند رفت‌.

بدون شک دیدار دو تیم برتر لالیگا یکی از جذاب ترین مسابقات فوتبالی در دنیای فوتبال است و در همه جهان فوتبال دوستان این رقابت را دنبال خواهند کرد باید دید چه نتیجه ای در بازی فردا رقم خواهد خورد.

کد خبر: 1078246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =