کرسی‌های ترویجی مقدمه‌ نظریه‌پردازی است/ اختصاص ۴نمره پژوهشی به برگزارکنندگان کرسی‌ ترویجی

رئیس مرکز دانشگاهی و فرهنگی امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی گفت: راه‌اندازی کمیته دستگاهی و برگزاری کرسی‌های ترویجی از لحاظ ارتقای علمی، ۴ نمره پژوهشی را برای اعضای هیئت علمی دربر خواهد داشت.

اکبر اشرفی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره کمیته دستگاهی کرسی‌های علمی ترویجی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: تمام دستگاه‌های علمی می‌توانند از دبیرخانه نظریه‌پردازی مجوز راه‌اندازی کمیته دستگاهی کرسی‌های ترویجی اخذ کنند و اخیراً با نظر مساعد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، مرکز دانشگاهی و فرهنگی امام خمینی(ره) این مجوز را اخذ کرد.

وی افزود: کمیته دستگاهی کرسی‌های ترویجی در حوزه اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و انقلاب اسلامی با موافقت دبیرخانه کرسی‌های نظریه‌پردازی و نقد و مناظره کار خود را ذیل این مرکز دانشگاهی و فرهنگی کار را آغاز کرده است.

رئیس مرکز دانشگاهی و فرهنگی امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی بیان کرد: راه‌اندازی کمیته دستگاهی از لحاظ ارتقای علمی بسیار به نفع اعضای هیئت علمی بوده و برگزاری این کرسی درخصوص محورهای مذکور، ۴ نمره پژوهشی برای اعضای هیئت علمی دربر خواهد داشت و مقدمه‌ای برای نظریه پردازی خواهد بود.

اشرفی با اشاره به لزوم بهره‌برداری از ظرفیت استادان فعال در حوزه اندیشه، گفت: استادان می‌توانند در حوزه‌های مختلف اندیشه‌ای و انقلاب اسلامی برگزاری کرسی‌های ترویجی را درخواست کنند که به این منظور مجوزی از سوی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس این کمیته و با تایید رئیس دبیرخانه کرسی‌های نظریه‌پردازی صادر می‌شود.

وی پیرامون فعالیت‌های فرهنگی در شرایط کرونایی نیز ادامه داد: فعالیت‌های فرهنگی باید در شرایط مختلف بتواند اثرگذاری خود را حفظ کند. همچنان که امروزه فعالیت‌های آموزشی به شکل مجازی درآمده، فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی نیز باید در بسترهای مجازی پیاده‌سازی شود. البته در کنار ابزارهای مجازی، ابزارهای حقیقی نیز با حفظ شرایط قابل انجام است که باید آنها را در نظر داشت.

رئیس مرکز دانشگاهی و فرهنگی امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی تصریح کرد: معاونان فرهنگی و دانشجویی واحدهای دانشگاهی باید از بسترها و زیرساخت‌ها متناسب با شرایط فعلی دانشگاه‌ها و کشور عمل کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1078248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =