شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی کرج در فضای مجازی تشکیل می‌شود/ کرسی آزاداندیشی فرصتی برای ظهور استعدادهای دانشجویی

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج معیشت مردم، تبعیض و عدم پاسخگویی مسئولان را از مهم‌ترین دغدغه‌های تشکل‌های دانشجویی عنوان کرد و گفت: قطعا حمایت مالی، معنوی و علمی در روند رشد تشکل‌های دانشجویی بسیار تاثیر گذار است.

ابراهیم اکبری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در رابطه با برنامه‌های فرهنگی در این واحد دانشگاهی، اظهار کرد: عملیاتی کردن سند راهبردی فرهنگی در همه محورها و هدایت و حمایت کانون‌ها و تشکل‌ها ونشریات از عمده برنامه‌های اجرایی در راستای توسعه فرهنگی در این واحد دانشگاهی است.

وی تصریح کرد: تشکیل مستمر و منظم شورای فرهنگی در استان البرز و تعامل حداکثری با نهاد رهبری، بسیج دانشجویی، اساتید، کارکنان و حراست از دیگر برنامه این واحد دانشگاهی است.

اکبری افزود: به منظور توسعه فعالیت‌ها اقدام به تشکیل شورای فرهنگی در فضای مجازی کردیم تا از این طریق در جهت محتوا سازی فرهنگی و تشکیل کارگروه‌های مختلف برای استفاده از توانمندی‌های استادان و دانشجویان بهره‌مند شویم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج گفت: برای نودانشجویان سعی کردیم برنامه‌های مختلفی را در دستور کار خود قرار دهیم به طوری که در این راستا فضاسازی فرهنگی، تشکیل میز فرهنگی برای جذب استعدادیابی فرهنگی و استفاده از بسیج و کانون‌ها برای جذب مخاطب برای استقبال از آنها در اولویت این معاونت است به همین منظور اطلاع‌رسانی آیین نامه‌های فرهنگی و دانشجویی را به جد دنبال می‌کند.

اکبری گفت: برای تسهیل ازدواج در بین دانشجویان علاوه بر برگزاری کارگاه‌های کاربردی، مشاوره ازدواج نیز ارائه می‌کنیم. با وجود اینکه براساس ابلاغیه تخفیف شهریه متاسفانه نبود انگیزه و تورم زیاد نبود کار مشکلات معیشتی  بزرگی را برای این قشر در جامعه فراهم کرده است که باید در این زمینه تدابیری اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه کرسی‌های آزاد اندیشی قبل از شیوع ویروس کرونا به صورت مستمر برگزار می‌شد به طوری که با استقبال خوبی مواجه شد چرا که این امر مهم فرصتی مناسب برای دیده شدن استعدادیابی دانشجویان در این عرصه است.

اکبری افزود: تشکیل کارگروه کرسی آزاد اندیشی، استفاده از توانمندی‌های بسیج دانشجویی و استادان و تشویق، حمایت دانشجویان دلسوز و متعهد از عمده برنامه‌های اجرایی در توسعه کرسی‌های آزاد اندیشی است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج معیشت مردم، تبعیض، عدم پاسخگویی مسئولان را از مهم‌ترین دغدغه‌های تشکل‌های دانشجویی عنوان کرد و گفت: به طور یقین حمایت مالی و معنوی و علمی در روند رشد تشکل‌های دانشجویی بسیار تاثیر گذار است.

اکبری با بیان اینکه آیین‌نامه تخفیفات برای دانشجویان مستعد و نیازمند اعمال می‌شود، افزود: این تخفیف‌ها بیشتر برای فعالان فرهنگی، برندگان مسابقات نیز تعلق می‌گیرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در رابطه با آیین نامه آراستگی و شئون رفتاری گفت: در همین رابطه در این واحد دانشگاهی همیاران فرهنگی و جلسات مشاوره فردی و انفرادی تشکیل می‌شود. همچنین نظارت مستمر توسط دانشجویان مدیر گروه‌ها و رئیس دانشکده‌ها بسیار موثر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1078249

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =