برخی نمایندگان مجلس دچار جوزدگی سیاسی شدند

در حال حاضر برخی نمایندگان مجلس دچار جو زدگی سیاسی شدند و دقت خود را برای نظارت و تقنین مناسب از دست داده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز،  چند ماه از آغاز فعالیت مجلس شورای اسلامی یازدهم می‌گذرد؛ در حالی که به گفته برخی از کارشناسان هنوز نتوانسته برای حل مشکلات اقتصادی قانون وضع یا نظارت مناسبی انجام دهد. نمایندگان مجلس شورای اسلامی دو وظیفه اصلی نظارت و تقنین را برعهده دارند که برای داشتن عملکرد مناسب بهتر است هر در هر دو حوزه فعالیت یکسانی داشته باشند و تنها در یک بعد فعالیت نکنند.

آرمین کافی در گفت‌وگو با ایسکانیوز با بیان اینکه چند ماه از آغاز  فعالیت مجلس شورای اسلامی یازدهم می‌گذرد، گفت: مجلس فعلی در نامناسب‌ترین شرایط  اقتصادی و سیاسی کشور آغاز به کار کرد؛ در نتیجه فعالیت نمایندگان و نظارت بر دولت را با دشواری مواجه کرده است. همچنین پیامد و آسیب‌های ناشی از ویروس کرونا بر اقتصاد و اجتماع نیز بر این دشواری  افزوده است.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی یازدهم به مجلس انقلابی شهرت دارد، گفت: نمایندگان مجلس فعلی بر گزیده‌ای از چهره‌های انقلابی است که در نتیجه  انتظارات مردم از این مجلس برای حل مشکلات کشور و بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی را بیشتر کرده است.

دبیر انجمن‌ اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند با تاکید بر اینکه حل مشکلات اقتصادی باید در اولویت فعالیت مجلس یازدهم قرار می‌گرفت، گفت: در ابتدا مجلس به سمت پیگیری حل فشارهای اقتصادی حرکت کرد اما متاسفانه در ادامه برخی نمایندگان دچار حواشی ‌شده‌اند؛ در نتیجه از بهره‌وری و راندمان مجلس کاسته شد.  به عنوان مثال برخی نمایندگان در سخنان یا تصمیمات نسنجیده خود باعث ایجاد حواشی در رسانه‌های داخلی و خارجی شدند.

وی با انتقاد از اینکه مجلس برای حل مشکلات کشور سخت‌ترین و نامناسبت‌ترین راه را انتخاب می‌کند، گفت: احضار وزرا به مجلس برای پاسخگویی عملکرد و استصیضاح آنها یا حتی استیضاح شخص رئیس جمهور از حق قانونی نمایندگان بوده و به نظارت بهتر مجلس کمک می‌کند اما متاسفانه  نمایندگان زمان مناسببی را برای این استیضاح‌ها انتخاب نکردند. 

کافی نظارت و تقنین را 2 وظیفه اصلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: مجلس یازدهم برای عملکرد مناسب باید این دو حوزه را به صورت همزمان پیش می‌برد اما نمایندگان از وظیفه تقنین غافل شده و بیشتر به نظارت پرداختند. 

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرد: نمایندگان مجلس یازدهم با انگیزه و دلسوز انقلاب و مردم هستند اما تصمیمیات و اقدامات آنها بر پایه منطق و نظرات کارشناسان نبوده است. در حال حاضر برخی نمایندگان دچار جو زدگی سیاسی شده و دقت خود را برای نظارت و تقنین از دست داده‌اند.

وی ادامه داد: عملکرد نظارتی مجلس یازدهم تا به حال مناسب بوده اما باید هوشمندانه‌تر شود چراکه اگر تصمیمات بر اساس قانون یا منطق نباشد جایگاه مجلس و نمایندگان در جامعه متزلزل خواهد شد.

به گفته کافی؛ مجلس اگر می‌خواهد علمکرد مناسبی داشته باشد باید از نظرات، ایده‌ها و طرح‌های پژوهشی دکترین رشته‌های مختلف استفاده کند. جریان دانشجویی از نمایندگان مجلس انتظار دارد بیشتر نظرات کارشناسان و جامعه دانشگاهی را در تصمیمات خود دخیل کنند.

این فعال دانشجویی در پایان خاطرنشان کرد: مجلس یازدهم نسبت به مجلس قبل کمتر درگیر جناح‌بازی و دفاع از جریانات سیاسی بوده اما هنوز نتوانسته با عملکرد مناسب؛ انتظارات مردم را پاسخ دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1078252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =