فروش اثر نقاش خیابانی به ارزش تقریبی ۱۰ میلیون دلار!

برداشت بازیگوشانه بنکسی از یک تابلوی معروف امپرسیونیست در حراجی به قیمت 7.6 میلیون پوند (9.8 میلیون دلار) فروخته شد. این دومین مورد بالاترین قیمتی است که تاکنون برای اثری از این هنرمند خیابانی پرداخت می شود.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، به نقل از آسوشیتدپرس، یک تابلوی نقاشی در سبک امپرسیونیسم اثر بنکسی، هنرمند بریتانیایی که همچنان هویّتش ناشناس باقیمانده، در حراجی لندن به قیمت ۹.۸ میلیون دلارزیر چکش حراج رفت.

این تابلو که «مونه را به من نشان بده» نام دارد در «ساته بیز» به حراج گذاشته شده بود، بیش از دو و نیم میلیون پوند بیشتر از مبلغ قیمت‌گذاری شده اولیه ۵ میلیون پوندی، به فروش رسید.

در این نقاشی که محصول سال ۲۰۰۵ است، بنکسی چرخ‌های خرید رهاشده و یک مخروط ترافیکی نارنجی را به تابلوی زمینه‌ای از «کلود مونه»، نقاش شهیر فرانسوی، که از نیلوفرهای آبی باغچه خود در «گیوِرنی» کشیده بود، اضافه کرده است.

الکس برانچیک، مدیر بخش هنرهای معاصر اروپای حراج ساتبی گفت این اثر یکی از «قوی‌ترین و نمادین‌ترین» آثار بنکسی است که تا کنون به فروش گذاشته می شود.

بنکسی که نام وی واقعی اش تا کنون شناخته نشده است، هنرمندی است که کارش را با کشیدن نقاشی‌های دیواری به وسیله اسپری‌ در ساختمان‌های نیمه‌کاره در بریستول بریتانیا آغاز کرد و بعد به یکی از مشهورترین هنرمندان جهان تبدیل شد.

سال گذشته اثر دیگری از بنکسی به نام «پارلمان متحول‌شده» که صحنه‌ای از جلسه مجلس عوام بریتانیا بود با این تفاوت که به جای نمایندگان، شامپانزه ها روی صندلی ها نشسته بودند، در حراجی «ساته بیز» لندن به مبلغ ۱۲ میلیون دلار به فروش رسید.

اثر دیگر از بنکسی با نام «ورود غیرمجاز ما را ببخشید» در اوایل همین ماه در حراجی «ساته بیز» هنگ‌کنگ به قیمت ۸.۳ میلیون دلار به فروش رفته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1078261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =