سازمان ملل هرگز نباید به گروگان هیچ قدرتی در آید

سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه به مناسبت روز ملل متحد بیانیه‌ای را منتشر کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، بهرام قاسمی سفیر کشورمان در پاریس اظهارکرد: سازمان ملل متحد در پی جنگ ها، نزاع و درگیری و کشتار میلیون ها انسان، به عنوان یگانه راه حل مبتنی بر سازوکارهای پذیرفته شده مجموعه ملل مهم جهان به منظور حفاظت از نسل های آینده از بلای جنگهای ویرانگر و خانمان سوز که در مقاطع کوتاه جامعه بشری را با انواع مصائب پرشمار و غیرقابل جبران و غیرقابل بیان روبرو ساخت، با تلاش ها و با اهدافی متعالی و صلح جویانه و به منظور پاسداشت ارزشهای انسانی، حقوق اولیه و اساسی انسان ها در هر کجای جهان پا به عرصه وجود نهاد. اهدافی والا و بنیادین برای حفظ عدالت و احترام به تمامی معاهدات و حقوق بین المللی و تلاشی برای ارتقاء جایگاه اجتماعی، زندگی برتر و آزادی و عدالت برای همگان و زیستنی صلح آمیز و گامی بلند برای حفظ امنیت و ثبات پایدار و توسل به تمامی ابزارهای مشروع به منظور توسعه اقتصادی و اجتماعی ملل گوناگون، و بدین سان در ۲۴ اکتبر ۱۹۴۵ منشور ملل متحد با هزاران امید و آرزو در پی قرن ها کشتار میلیون ها زن و مرد و کودک بخصوص در قاره اروپا لازم الاجرا گردید. 
 
۲۴ اکتبر، "روز ملل متحد" را گرامی می داریم و آن را بهانه ای می سازیم برای باز اندیشیدنی دگربار پیرامون اهداف والای تاسیس سازمان ملل و تصویب منشور ملل متحد و نقد منصفانه عملکرد این سازمان و اهداف اعلامی آن و آنچه از آن روز تا به امروز بر ما مردم جهان گذشته است، آنچه بود و آنچه شد و آنچه باید باشد. بی شک خیزش و رستاخیزی دیگر برای توان بخشی به این سازمان و بازنگری عملکرد آن در روزگار پرآشوب کنونی و جهان "در حال گذاری" که به واسطه سیاست های برخی قدرت های جنگ افروز و زیاده خواه، از دامنه و کارآمدی آن به عمد و از سر آگاهی نااهلان زورمدار، بسیار کاسته شده است. 
  
ایالات متحده و برخی شرکای آن تاکنون با توجه به سیاست های مخرب یکجانبه گرایانه، سعی در تضعیف تمامی معاهدات بین المللی، نقش سازمان ملل و دیگر سازمان های بین المللی داشته اند. همه ما جهانیان که در جهت تقویت جایگاه واقعی سازمان ملل، منشور ملل متحد را امضا نموده ایم، باید برای جلوگیری از تخریب و تضعیف این سازمان جهانی و در مخالفت با یکه تازی های ایالات متحده آمریکا کارزاری دراز مدت و همه جانبه را آغاز نماییم. سازمان ملل هرگز نباید به گروگان هیچ قدرتی در آید و باید هم راستای منافع صلح آمیز تمامی ملت های جهان، آزاد، مستحکم و اثربخش گردد.

منبع: ایسنا 

انتهای پیام/

کد خبر: 1078282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =