اقتصاد اروپا در معرض رکود ثانویه قرار دارد

در ماه جاری با شکل‌گیری موج دوم کرونا در قاره اروپا فعالیت‌های اقتصادی منطقه یورو دوباره سقوط کرد و خطر رکود اقتصادی ثانویه این منطقه را افزایش داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، به نقل از رویترز، در ماه جاری با شکل‌گیری موج دوم کرونا در قاره اروپا فعالیت‌های اقتصادی منطقه یورو دوباره سقوط کرد و خطر رکود اقتصادی ثانویه این منطقه را افزایش داد.

۹۰ درصد اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز این هفته اعتقاد داشتند با ریسک بالای تشدید شیوع مجدد کرونا در اروپا که در برخی نقاط باعث وضع مجدد محدودیت‌های قرنطینه‌ای شده است، ریکاوری تازه شکل گرفته اقتصاد این منطقه متوقف خواهد شد.

برت کولجین از بانک آی‌ان‌جی می‌گوید: پی‌ام‌آی منطقه یورو تأیید می‌کند که فشار موج دوم کرونا بر اقتصاد منطقه یورو هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود. در این لحظه سقوط ثانویه اقتصاد اروپا در سه ماهه چهارم امسال بسیار محتمل شده است.

شاخص مدیران خرید ای‌اچ‌اس مارکیت که سلامتی اقتصاد اروپا را نشان می‌دهد در ماه جاری از ۵۰.۴ واحد ماه سپتامبر به ۴۹.۴ واحد سقوط کرده است. رقم کمتر از ۵۰ نشان‌دهنده آب رفتن فعالیت‌های اقتصادی می‌باشد.

وضعیت پی‌ام‌آی بخش خدمات اروپا هم در این ماه بدتر شد و از ۴۸ واحد در ماه سپتامبر به ۴۶.۲ واحد سقوط کرد.

جک آلن رینولدز از کپیتال اکونومیکس می‌گوید: افول بیش از پیش پی‌ام‌آی منطقه یورو در ماه اکتبر شاهد دیگری از این است که موج دوم کرونا ضربه سنگینی به اقتصاد اروپا وارد کرده است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1078305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =