واکنش وزارت خارجه به عادی‌سازی روابط سودان با صهیونیست‌ها و پیشنهاد ''شرم‌آور'' آمریکا

وزارت خارجه کشورمان در توییتی پیشنهاد آمریکا برای خارج کردن نام سودان از لیست تروریسم در ازای دریافت مبلغی مشخص را "شرم‌آور" خواند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در صفحه توییتری خود نوشت: ''اعلامیه کاخ سفید در خصوص سودان نمی‌توانست از این نمادین‌تر باشد. با دادن خون‌بهای کافی و با بستن چشم‌های‌تان بر جنایات علیه فسطینی‌ها، از لیست سیاه به اصطلاح "تروریسم" خارج خواهید شد. واضح است که این لیست نیز همانند نبرد آمریکا علیه تروریسم جعلی می‌باشد. شرم‌آور است.''
دولت موقت سودان روز گذشته اعلام کرد که با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی موافقت کرده است.

مقامات آمریکا و سودان درصدند به توافق حذف نام سودان از لیست آمریکایی کشورهای حامی تروریسم دست یابند و احتمالا ظرف روزهای آینده اعلام خواهد شد. دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا تصمیم خود برای خروج سودان از این لیست را به کنگره اعلام کرده است.

ترامپ، نیز توییت کرد، دولت سودان با پرداخت ۳۳۵ میلیون دلار به عنوان غرامت به قربانیان آمریکایی و خانواده‌هایشان موافقت کرده است.
عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان روز چهارشنبه اعلام کرد که حذف نام کشورش از فهرست کشورهای حامی تروریسم به نهادهای کشور و شهروندان سودانی که طی دهه‌ها از برخی حقوق و خدمات به دلیل تحریم‌ها محروم بودند، نفع می‌رساند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1078340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =