نفوذ جریانات خنک شمالی به کشور از دوشنبه

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی و پرجمعیت گفت: از روز دوشنبه (۵ آبان) به دلیل نفوذ جریانات خنک شمالی با بارش و کاهش دما در برخی مناطق مواجه خواهیم بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، صادق ضیاییان با اشاره به اینکه طی امروز و فردا (۳ و ۴ آبان) به دلیل پایداری جو در شهرهای صنعتی و پرجمعیت با افزایش غلظت آلاینده‌ها مواجه خواهیم بود، اظهار کرد: همچنین طی این دو روز در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل و طی روزهای یکشنبه و دوشنبه (۴ و ۵ آبان) در شمال شرق کشور، افزایش نسبی دما رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: از روز دوشنبه تا چهارشنبه (۵ تا ۷ آبان) به دلیل نفوذ جریانات خنک شمالی بارندگی، وزش باد و کاهش نسبی دما در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل و سپس شمال‌شرق رخ خواهد داد.

ضیاییان با بیان اینکه دریای خزر طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۵ و ۶ آبان) مواج است، تصریح کرد: طی دو روز آینده در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک دور از انتظار نیست.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، شرق تنگه هرمز و دریای عمان طی دو روز آینده نیز مواج خواهد بود.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۴ آبان) صاف همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد و روز دوشنبه (۵ آبتن) نیز صاف همراه با غبار محلی، در بعد ازظهر قسمتی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
 

انتهای پیام/

کد خبر: 1078349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =