فائوچی: ترامپ ماه‌هاست که در جلسات کارگروه کرونا حضور ندارد

مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا در مصاحبه‌ای فاش کرد رئیس‌جمهور این کشور ماه‌هاست که در جلسات کارگروه مقابله با کرونا در کاخ سفید شرکت نکرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(کرونا-حضور-ندارد">ایسکانیوز)، «آنتونی فائوچی»، مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه «‌ام‌اس‌ان‌بی‌سی» فاش کرد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا ماه‌هاست که در جلسات کارگروه ویژه مقابله با کرونا در کاخ سفید حضور ندارد. 

به نوشته وبگاه خبری «آکسیوس»، فائوچی در این مصاحبه گفت در ابتدای شیوع همه‌گیری کرونا، این کارگروه ویژه، به رهبری مایک پنس، معاون رئیس جمهور هر روز برگزار می‌شد، اما طی هفته‌های گذشته جلسات این کارگروه حتی با افزایش تعداد مبتلایان به صورت مجازی برگزار شد.

فائوچی در ادامه همچنین گفت که در غیبت ترامپ، مایک پنس اطلاعات را از این نشست‌ها به کاخ سفید منتقل می‌کرد.

کاخ سفید نیز در پاسخ به اظهارات فائوچی به آکسیوس گفته اطلاعات درباره ویروس کرونا به طور روتین و روزانه به گوش ترامپ می‌رسد و اطلاعات مرتبط برای تصمیمات بزرگ به وی ارائه می‌شود و بعد از آن او اقدامی که برای کشور بهتر باشد را اتخاذ می‌کند. 

مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا در ادامه گفت که تعداد بالای مبتلایان جدید به این معنی است که آمریکا در «مرحله خطرناکی قرار دارد».

طبق جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکینز» در ۲۴ ساعت گذشته با ابتلای دست‌کم ۸۲ هزار و ۵۰ مورد جدید، مجموع مبتلایان به کروناویروس در ایالات متحده آمریکا به هشت میلیون و ۴۸۹ هزار و ۷۵۲ نفر رسید.

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته، دست‌کم ۹۴۷ نفر دیگر در آمریکا بر اثر ابتلا به «کووید-۱۹» جان خود را از دست دادند تا شمار کلی قربانیان این ویروس ناشناخته در این کشور به ۲۲۳ هزار و ۹۴۷ نفر برسد.


منبع:فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1078363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =