اعتراضات ضد محدودیت‌های کرونایی در ایتالیا

شهر ناپل ایتالیا جمعه شب به وقت محلی شاهد اعتراضاتی علیه محدودیت‌های کرونایی بود که به درگیری معترضان با مأموران پلیس ختم شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، گروهی از مردم شهر ناپل، سومین شهر بزرگ ایتالیا در اعتراض به محدودیت‌های کرونایی در شهرشان به خیابان‌ها ریختند و به اتومبیل‌های پلیس حمله کردند.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «راشا تودی»، این اعتراضات بعد از اینکه فرماندار این شهر محدودیت‌های جدیدی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اعمال کرد، برپا شد. 

معترضان که جمعه شب به وقت محلی به خیابان‌ها ریخته بودند، شعار «آزادی» را سر دادند و برخی از آنان بطری، نارانجک‌های دودزا و دیگر اشیا را به سمت مأموران پلیس پرتاب کردند. 

برخی از معترضان نیز با استفاده از سطل‌های زباله ایجاد مانع کرده و آنان را آتش زدند. 

پلیس نیز در واکنش به این اقدامات برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک آور استفاده کرد. 

ویدئوهای منتشر شده از صحنه اعتراضات در رسانه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که معترضان در حال حمله به اتومبیل‌های پلیس هستند و برخی از مأموران را مجبور به ترک صحنه اعتراضات می‌کنند. 

این اعتراضات در حالی برپا شد که محدودیت‌های جدید مربوط به کرونا از روز جمعه در این شهر آغاز شدند. 

طبق این محدودیت‌ها به شهروندان ناحیه کامپانیا، در جنوب ایتالیا به مرکزیت شهر ناپل، دستور داده شد تا سیزدهم نوامبر (۲۳ آبان) از ساعت ۱۱ شب تا ۵ صبح در خانه بمانند. 

زمانی که فرماندار این شهر روز گذشته اعلام کرد که حفظ محدودیت‌ها به مدت ۴۰ روز و به منظور متوقف کردن شیوع دوباره ویروس کرونا ضروری است، مردم این شهر خشمگین شدند.  

منبع:فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1078364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =