اتیوپی، سفیر آمریکا را احضار کرد

منابع خبری گزارش دادند که اتیوپی به دنبال اظهارات رئیس جمهور آمریکا درباره سد «النهضه» سفیر این کشور در آدیس‌آبابا را احضار کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، منابع خبری، امروز (شنبه)، گزارش دادند که اتیوپی سفیر آمریکا را احضار کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه «الجزیره»، اتیوپی در پی اظهارات «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا درباره انفجار سد «النهضه» سفیر این کشور را احضار کرده است و در این ارتباط از او توضیح خواسته است.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شامگاه روز گذشته برای اولین بار در ارتباط با مسئله سد «النهضه» صحبت کرد و گفت ممکن است مصر این سد را منفجر کند.

حدودا یک سالی است که سه کشور مصر، سودان و اتیوپی بر سر برداشت از آب نیل به اختلاف شدیدی رسیده‌اند. اتیوپی که در سرشاخه رود نیل قرار دارد، با احداث سد بزرگ النهضه به دنبال آب‌گیری آن در سه سال است تا با آب جمع شده در پشت این سد، برق تولید کرده و مقداری را مصرف و مازاد را صادر کند.

در صورت عملی شدن این طرح، مصر و سودان که در آبراهه و پایین دست نیل قرار دارند، با کاهش شدید آب مواجه خواهند شد و این مسئله می‌تواند به بحران در این دو کشور منجر شود. پیشنهاد خارطوم و قاهره به آدیس آبابا این است که سد مذکور در بازه زمانی ۲۱ ساله پر شود تا تبعات برداشت از آب نیل، در پایین دست کمتر شود.


منبع:فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1078367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =