سفیدبرترپنداران در اکثر اقدامات تروریستی کشور دست داشته‌اند

گزارش یک اندیشکده آمریکایی حاکی است گروه‌های سفیدبرترپندار یا گروه‌های موسوم به «راست تندرو» در سال ۲۰۲۰ مسئول اکثر طرح‌ها و حملات تروریستی در آمریکا بوده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، یافته‌های اندیشکده «مرکز مطالعات راهبردی و بین‌المللی» آمریکا حاکی است در سال جاری گروه‌های سفیدبرترپندار یا گروه‌های موسوم به «راست تندرو» مسئول ۶۷ درصد از طرح‌ها و حملات تروریستی در آمریکا بوده‌اند. 

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، گزارش این اندیشکده که روز پنج‌شنبه هفته گذشته منتشر شده نشان می‌دهد که طی هشت ماه اول سال جاری میلادی از ۶۱ مورد طرح‌ و حمله تروریستی در آمریکا، این گروه‌ها در ۴۱ مورد از آنان دست داشته‌اند. 

یافته‌های این اندیشکده آمریکایی در حالی منتشر شده که حدوداً دو هفته گذشته وزارت امنیت داخلی آمریکا در ارزیابی سالانه خود اعلام کرد که سفیدبرترپنداری پایدارترین و کشنده‌ترین تهدید در این کشور محسوب می‌شوند و سفیدبرترپنداران، کشنده‌ترین تروریست‌های داخلی در سال‌های اخیر بوده‌اند.

محققان این اندیشکده یافته‌اند که تهدیدات خشونت‌آمیز تا حدودی با اعتراضات گسترده امسال و درگیری معترضان از جناح‌های مختلف ارتباط داشته است.

در این گزارش آمده است که «خشونت چپ و راست افراطی به شدت در هم آمیخته شده است» و گروه‌های چپ افراطی، از جمله آنارشیست‌ها و نهادهای ضد فاشیست، در ۱۲ حمله و طرح تروریستی در سال جاری دست داشته‌اند. 

گزارش این اندیشکده آمریکایی چندین مورد از این حملات را ذکر کرده است؛ از جمله تیراندازی‌های مرگبار در جریان اعتراضات و دستگیری‌ ۱۳ نفر به دست اف‌بی‌آی که طرح آدم‌ربایی فرماندار میشیگان را در سر داشتند. 

این حملات به همراه انتقاد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از فعالان چپ‌ و خودداری او از محکوم کردن گروه‌های راست در جریان مناظره اول با رقیب دموکراتش، نگرانی و ترس از بروز خشونت را در میان مردم آمریکا به وجود آورده است. 

منبع: فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1078379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =