قابلیت‌های شبکه پدافند هوایی ایران تهدیدی علیه جنگنده‌های پیشرفته آمریکاست

یک وبگاه تحلیلی نوشت: ایران شبکه پدافندی گسترده قابل اطمینان مجهز به انواع موشک‌ها را دارد و تهدیدی علیه جنگنده‌های پیشرفته آمریکاست.

به گزلارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، یک وبگاه تحلیلی در مطلبی به توانمندی شبکه پدافندی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و نوشت، ایران شبکه پدافندی گسترده قابل اطمینانی دارد که با سامانه‌های موشکی ساخت داخل و همچنین نمونه‌های روسی و چینی تقویت یافته است.

وبگاه تحلیلی «یوراسیا تایمز» در مطلب اخیر خود با استناد به گزارش اندیشکده آمریکایی «مطالعات راهبردی» نوشت، ایران انواع موشک‌های مختلف دارد و سال گذشته پدافند هوافضای سپاه ایران توانست پهپاد پیشرفته جاسوسی آمریکا که در ارتفاع بالا پرواز می کرد را با شلیک یک موشک زمین به هوا سرنگون کند. ایران در سال ۲۰۱۹ سامانه پدافند بومی برد بلند «باور ۳۷۳» را رونمایی کرد. این کشورهمچنین مجهز به سامانه روسی «اس-۳۰۰» است.

این وبگاه با استناد به گزارش سالیانه اندیشکده مطالعات راهبردی آمریکا نوشت، ایران ۳۲ آتشبار  سامانه موشکی اس-۳۰۰ دارد. از سویی دیگر، سرنگون ساختن پهپاد آمریکا با موشک صیاد-۲ از سامانه ۱۵ خرداد بیانگر قابلیت‌های دفاع هوایی ایران است که می‌تواند تهدیدی علیه برتری هوایی آمریکا باشد.

 این وبگاه نوشت، با چنین قابلیتهایی ایران تهدیدی قابل توجه علیه جنگنده‌های پیشرفته آمریکا و بمب افکن‌های این کشوراز قبیل «اف-۳۵ »، «بی-۲ » و حتی جنگنده «اف-۲۲» است. این در حالی است که سفیر روسیه در ایران به تازگی نسبت به فروش سامانه اس-۴۰۰ به این کشور اعلام آمادگی کرده است. این اقدام به طور کامل قواعد بازی در خاورمیانه را برای متحدان آمریکا به ویژه اسرائیل تغییر می‌دهد.

یوراسیا در خاتمه به ذکر ویژگی‌های سامانه اس-۴۰۰ از جمله سرعت پردازش رایانه‌ای آن نوشت، دستیابی به چنین سامانه پدافند هوایی بسیار پیشرفته به معنای چالش‌های جدی برای عملیات هوایی (رژیم) اسرائیل در منطقه است و این اقدام می‌تواند یک بازدارندگی پایدار برای ایران ایجاد کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1078404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =