ادامه شکست ناپذیری زیدان در نیوکمپ/ آمار به سود مادریدی‌ها

ساعاتی پیش خوان مارتینز مونوئرا سوت آغاز ال کلاسیکوی دویست و هفتاد و هشتم را به صدا در آورد. این دیدار در ورزشگاه خانگی بارسلونا و در سکوت محض برگزار شد و با پیروزی مقتدرانه شاگردان زیدان به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز، علیرضا بابک؛ ساعاتی پیش خوان مارتینز مونوئرا سوت آغاز ال کلاسیکوی دویست و هفتاد و هشتم را به صدا در آورد. این دیدار در ورزشگاه خانگی بارسلونا و در سکوت محض برگزار شد و با پیروزی مقتدرانه شاگردان زیدان به پایان رسید.

آرایش دو تیم

کومان با آرایش ترکیبی ۱-۳-۲-۴ بارسایی‌ها را روانه میدان کرد و زیدان به آرایش مورد علاقه اش وفادار ماند و مادریدی‌ها را با آرایش ۳-۳-۴ به میدان فرستاد.نکته تعجب برانگیز در ترکیب بارسلونا حضور پِدری جوان بود اما در سمت مقابل زیدان از تمام داشته هایش در آغاز بازی استفاده کرد.

غایبان سرشناس

نبود کارواخال و اودریوزولا، دو مدافع راست رئالی‌ها کار زیدان را سخت کرده بود و این امر باعث شد ناچو فرناندز در پست غیر تخصصی به میدان برود. ادن هازارد دیگر غایب سرشناس کهکشانی‌ها بود.

در سمت مقابل اما غیبت ترشتگن و سرخی روبرتو باعث شد کومان از جانشین های این دو بازیکن استفاده کند.

نیمه اول

رئالی ها بازی را هجومی آغاز کردند و خیلی زود در دقیقه ۵ دروازه نتو را فرو ریختند. پاس فوق العاده بنزما را بازیکن اروگوئه ای رئال در موقعیتی تک به تک تبدیل به گل کرد. چند دقیقه بعد دروازه نتو تا آستانه فروپاشی پیش رفت اما مقاومت او باعث شد کاتالان‌ها ضد حمله ای برق آسا ترتیب دهند و نفوذ آلبا و پاس او از جناح چپ را آنسو فاتی به گل تبدیل کرد. فاتی با این گل رکورد وینیسوس را شکست و به جوان ترین گل زن تاریخ ال کلاسیکو تبدیل شد. پس از این گل بازی کمی آرام شد و تک موقعیت‌های استثناییِ مسی و بنزما را دو دروازه‌بان مهار کردند تا در پایان نیمه اول بازی با نتیجه یک بر یک به پایان برسد. مصدومیت ناچو از نکات مهم نیمه اول بود تا زیدان مجبور شود واسکز را به عنوان مدافع راست به میدان بفرستد.

نیمه دوم

شروع نیمه دوم با حملات بارسلونا همراه بود و فرصت سوزی های بازیکنان این تیم، باعث شد مادریدی‌ها بتوانند روند بازی را کنترل کنند. سرانجام ناجی سال‌های اخیر کهکشانی‌ها زهر خود را ریخت و به لطف کمک داور ویدیویی خطای پنالتی آشکار لنگله روی راموس تایید شد تا کاپیتان مادریدی‌ها پشت ضربه پنالتی بایستد. راموس با خونسردی تمام دروازه نتو را گشود و صدمین گل خود با پیراهن رئال را در حساس ترین مقطع ممکن به ثمر رساند. پس از این گل مصدومیت والورده باعث شد لوکا مودریچ به میدان فرستاده شود تا دومین تعویض زیدان هم اجباری باشد. سرانجام کومان تمام ستاره های خود را به میدان فرستاد و به گریزمن و دمبله هم فرصت حضور در این بازی را داد. بازی احساسی شاگردان کومان نتیجه نمی‌داد و ضد حمله های مادریدی‌ها ترسناک‌تر می شد. بالاخره لوکا مودریچ در دقیقه ۹۰ام تیر خلاص را شلیک کرد و با تحقیر نتو و مدافعان بارسلونا گلی مشابه گل خاطره انگیز اریک کانتونا به ثمر رساند. با این پیروزی کهکشانی ها از بحران خارج شدند و جایگاه زیدان دوباره امنیت گرفت. این پیروزی باعث شد رئال در آمار هم از رقیب سنتی خود پیش بیافتد و تساوی ۹۶ بر ۹۶ دو تیم در تعداد پیروزی ها در ال کلاسیکو بر هم بخورد.

دو کاپیتان در شرایط متفاوت

بی تردید هواداران فوتبال کم فروغ ترین مسی ال کلاسیکوها را مشاهده کردند و به نظر می رسد مشکلات درونی باشگاه روی تمرکز پادشاه اثر گذار بوده است چرا که مسی تنها به شبحی بی اثر از خودش بدل شده بود. در طرف مقابل اما سرخیو راموس کماکان بار روحی و روانی تیم را به دوش می‌کشد و بی شک رهبری فوق العاده است. خودش پنالتی می‌گیرد. خودش پنالتی را به گل تبدیل می‌کند.
و در آخرین ثانیه‌های بازی با یک بلاک فوق العاده پادشاه را زمین گیر می‌کند. کاپیتان مادریدی‌ها با شایستگی بهترین بازیکن ال کلاسیکو شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1078409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =