از تردیدهای فکری برای ترکیب استقلال تا موج آنفالوی شجاع

با بسته خبری اخبار فوتبال ایران با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز، زهرا نصیری؛ حجم اخبار فوتبال کشورمان بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه‌مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می‌کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال ایران، به شما این فرصت را بدهیم که در وقت خود صرفه جویی کنید.

فیفا تصمیم گیرنده پرونده النصر-پرسپولیس
پرونده شکایت النصر علیه پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا همچنان باز است و بعد از رد ادعای سعودی‌ها از سوی کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا همه منتظر این هستند تا کمیته استیناف کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره این موضوع رای صادر کند.
قرار بود کمیته استیناف هفته گذشته با ریاست لیم دونگ از کشور کره جنوبی به همراه 3 عضو دیگر کمیته استیناف یعنی ساران نادار(مالزیایی)، سید نیاز حسین(پاکستانی) و نگوین ثای مای(ویتنامی) درباره این پرونده تصمیم گیری کنند. حتی در رسیدگی به این پرونده جهانگیر بیگلری، رئیس ایرانی کمیته استیناف را به دلیل اینکه در این پرونده با پرسپولیس از یک کشور است، کنار گذاشتند. همچنین نایب رئیس کمیته استیناف یعنی سلمان الانصاری هم در این پرونده تصمیم گیرنده نخواهد بود چون از کشور قطر است.
این پرونده به دلیل شکایت النصر از نحوه ثبت قرارداد بازیکنان پرسپولیس به فیفا ارسال شده است. قرار است فیفا نتیجه بررسی‌های خود را امروز(یکشنبه) یا فردا(دوشنبه) به کنفدراسیون فوتبال آسیا به صورت گزارش کتبی ارسال کند تا تصمیم نهایی درباره این پرونده صادر شود.
باشگاه النصر عربستان مدعی شده بود برخی از بازیکنان پرسپولیس به صورت غیرقانونی در بازی نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا شرکت کرده بودند که از سوی کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا این ادعای سعودی‌ها رد شد.

سازمان لیگ مخالف تعویق مسابقات بود
مشاور رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت تعویق مسابقات لیگ تصمیم ستاد مقابله با کرونا بود. غلامرضا بهروان در ارتباط با تعویق مسابقات لیگ بیستم اظهار داشت: تعویق مسابقات لیگ برتر به ضرر سازمان لیگ و باشگاه‌ها است و به همین دلیل با آن مخالف بودیم، اما سازمان لیگ تابع تصمیمات ستاد مقابله با کروناست. سازمان لیگ باید مدافع باشگاه‌ها و فوتبال باشد و تعویق مسابقات زیان‌های مالی زیادی دارد. کشورهای دیگر هم درگیر کرونا هستند، اما لیگ‌هایشان برگزار می‌شود. لیگ بیستم به تعویق می‌افتد، اما به هیچ عنوان لغو نمی‌شود، چون به ضرر همه تیم‌ها و فوتبال کشور است.
وی در ادامه در خصوص شرایط باشگاه نساجی برای میزبانی در لیگ بیستم، تصریح کرد: عوض کردن چمن زمین ورزشگاه شهید وطنی از مصنوعی به طبیعی، یک سال زمان می‌برد و به فصل پیش‌رو نمی‌رسید. بنابراین نساجی در فصل آینده هم در ورزشگاه خود میزبانی می‌کند. ورزشگاه ساری چمن طبیعی دارد، اما اسکوربورد ندارد و بنابراین چاره‌ای نیست که نساجی در آنجا بازی کند. چمن این ورزشگاه را هم ترمیم کرده‌اند تا وضعیت آن بهتر شود.
مشاور رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ در پایان پیرامون وضعیت تیم فوتبال رایکا بابل خاطرنشان کرد: رایکا بدهی دارد و باید تکلیف بدهی‌هایش را برای فصل آینده مشخص کند. یکی از بدهی‌های این باشگاه به دراگان اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی است که باید با وی به توافق برسند.

حمایت تارتار از یحیی بعد از شایعات عجیب
طی روزهای گذشته که حواشی زیادی برای پرسپولیس ایجاد شد، شایعاتی درباره جدایی یحیی گل محمدی هم قوت گرفت. اگرچه گل محمدی خودش در صفحه اش اعلام کرد که در پرسپولیس می ماند اما در فضای مجازی شایعات و برخی نام ها نیز برای نیمکت پرسپولیس مطرح شد که یکی از این اسم ها مهدی تارتار است.
سرمربی موفق فوتبال ایران که امسال ترجیح داد هدایت تیمی را برعهده نگیرد، در واکنش به شایعات روزهای اخیر نوشته است: «سلام خدمت همه دوستان و هواداران پرشور و دوست داشتنی پرسپولیس؛ من نمی دونم چه اتفاقاتی افتاده که برای من کامنت های عجیب و غریبی گذاشته می شود. فقط این را بدانید که در حال حاضر که تیم ندارم موفقیت پرسپولیس از همه چیز برایم مهم تر است. ضمن اینکه در حال حاضر پرسپولیس یکی از بهترین مربیان ایرانی را بالای سر خودش دارد و همه باید از کادرفنی توانمند پرسپولیس حمایت کنند. به امید قهرمانی در آسیا و آرزوی موفقیت برای دوست خوبم آقا یحیی.»

کریمی- استقلال؛ یک بند تا تمدید قرارداد
کار مسئولان استقلال تقریبا در نقل و انتقالات تابستانی لیگ بیستم به پایان رسیده و تنها بازیکنی که هواداران در انتظار حفظ او در ترکیب تیم هستند، علی کریمی است. ستاره آبی ها در لیگ نوزدهم که عملکرد و آمارهای فوق العاده ای در ترکیب استقلال به جا گذاشت و یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان لیگ نوزدهم محسوب می شد، در پایان مسابقات فصل گذشته قصد جدایی کرد.
کریمی در آن مقطع اعلام کرد که می خواهد فوتبالش را در یک تیم خارجی دنبال کند. او پیشنهادهایی از تیم های قطری و ترکیه ای نیز داشت اما با این تیم ها به توافق نرسید تا تقریبا بحث لژیونرشدنش منتفی شود.
از این رو بعد از اردوی تیم ملی فوتبال و بازگشت کریمی به ایران مسئولان استقلال بار دیگر مذاکرات خود با این ستاره را از سر گرفتند و خواهان تمدید قرارداد او شدند. استقلالی ها پیشنهاد جدیدی به کریمی ارائه کردند و مذاکرات میان دو طرف در جریان است. از طرف دیگر توافقات نسبی نیز میان آنها حاصل شده است.
در این خصوص گفته می شود که کریمی با محمود فکری سرمربی آبی پوشان نیز درباره ماندن در استقلال صحبت کرده و همه شرایط برای تمدید قرارداد او مهیا است اما گفته می شود یک مساله مهم باعث شده تا این لحظه چیزی روی کاغذ نیاید.
کریمی که همچنان علاقه مند است در خارج از کشور بازی کند و در این رابطه می خواهد یک تیم خوب خارجی را انتخاب کند از مسئولان باشگاه استقلال خواسته تا بند فسخ یک طرفه در صورت داشتن پیشنهاد خارجی را به قراردادش اضافه کنند که این موضوع هنوز مورد قبول مسئولان استقلال واقع نشده است.
با توجه به اینکه داشتن بند حق فسخ یک طرفه در صورت داشتن پیشنهاد خارجی باعث شد تا روزبه چشمی با وجود تمدید قراردادش به ام صلال قطر برود، مدیران کنونی استقلال برای قراردادهای جدید از جا دادن این بند در آنها بیم دارند و به همین خاطر هم هنوز با کریمی در این خصوص توافق نکردند.
حالا به نظر می رسد تنها موضوعی که باعث شده علی کریمی هنوز قراردادش را تمدید نکند، همین موضوع حق فسخ یک طرفه است. مساله ای که البته احتمالا طی یکی دو روز آینده حل می شود و شاهد تمدید قرارداد کریمی با آبی پوشان باشیم.

٢٠٠ هزار نفر شجاع را آنفالو کردند!
زمانی که شجاع خلیل‌زاده پرسپولیسی شد کمتر از ٨٠ هزار دنبال کننده داشت ولی او آنقدر درخشید و در پرسپولیس محبوبیت بدست آورد که تا یک هفته قبل حدود دو میلیون و ششصد هزار نفر او را دنبال می کردند و به اصطلاح فالوئر او بودند. اما بعد از جدایی شجاع از پرسپولیس ورق برگشت و خیلی از هواداران این تیم از رفتن مهره تاثیرگذار تیمشان و البته نحوه جدایی‌اش ناراحت و عصبانی هستند.
آن‌ها هرچند رسول‌پناه را مقصر اصلی جدایی شجاع می‌دانند ولی اصلا از مدافع مازنی تیمشان انتظار نداشتند قبل از بازی حساس فینال لیگ قهرمانان آسیا تیمشان را ترک کند. از همین رو عده‌ای از طرفداران پرسپولیس که از دست شجاع عصبانی هستند اقدام به آنفالو کردن این بازیکن کردند که تعدادشان به حدود ٢٠٠ هزار نفر می‌رسد.

تردیدهای فکری برای استفاده از سه مدافع
استقلال در دومین بازی تدارکاتی‌اش با سرمربیگری محمود فکری به مصاف تیم هوادار تهران رفت و با یک گل از سد شاگردان رضا عنایتی گذشت.
استقلالی‌ها در این بازی بار دیگر با سیستم ۲-۵-۳ وارد میدان شدند و برخلاف بازی گذشته که مرادمند، یزدانی و طاهرخانی سه مدافع استقلال را تشکیل می‌دادند در این بازی عارف غلامی جایگزین طاهرخانی شد و البته حدود دقیقه ۷۰ این مدافع جوان به جای مدافع ملی‌پوش استقلال به میدان رفت تا همان ترکیب سه نفره بازی با نفت مسجدسلیمان باردیگر امتحان شود.
نکته اصلی در بازی استقلالی‌های سنگینی ساق‌های بازیکنان این تیم بود که در روزهای اخیر تمرینات سنگین و بعضا دو جلسه‌ای در روز را پشت سر گذاشتند و همین عامل باعث شده بود آن طراوت و شادابی در بازی آبی‌پوشان مشهود نباشد.
در این بازی فکری از وریا غفوری و میلاد زکی‌پور در دو سمت کناری خط دفاعی بهره برد که وریا مطابق معمول نمایش بهتری داشت ولی زکی‌پور چندان امیدوار کننده ظاهر نشد و جای خود را به متین کریم‌زاده داد و البته سیداحمد موسوی هم در ۲۰، ۲۵ دقیقه پایانی جای وریا را گرفت تا همچون بازی با نفت فرصت ابراز وجود و خودنمایی پیدا کند.
با این‌که در این دو بازی استقلال از سیستم سه دفاعه استفاده کرد ولی به نظر می‌رسد فکری هنوز برای استفاده از این سیستم در لیگ برتر تردیدهایی دارد و چه بسا در دو بازی پیش‌رو برای شهرداری آستارا و چوکا تالش بازی به ۴ مدافع را در دستور کارش قرار دهد ضمن این‌که محمد دانشگر هم به دلیل ابتلا به کرونا کماکان در تمرینات استقلال غایب است و هنوز مورد استفاده سرمربی آبی‌پوشان قرار نگرفته و چه بسا با بازگشت او فکری مصر به بازی با سه مدافع شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1078437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =