از تفاوت کلاس مربیان رئال و بارسا تا درخشش میلان در اروپا

با بسته خبری اخبار فوتبال جهان با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز، زهرا نصیری؛ حجم اخبار فوتبال جهان بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود.در پروژه ورزشی می‌کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال اروپا و جهان، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

میلان بهترین تیم حال حاضر اروپا
میلان یکی از آماده ترین تیم های حال حاضر اروپا است. روسونری با ستاره اش زلاتان ایبراهیموویچ در فصل جدید همه بازی ها را با پیروزی به پایان رسانده و تنها تیمی در پنج لیگ برتر اروپایی محسوب می شود که چنین رکوردی را به خود اختصاص داده است. تیم استفانو پیولی هر هشت بازی خود را برد پشت سر گذاشت.
به نوشته گاتزتا دلو اسپورت میلان همچنین رکورد ۲۱ بازی بدون شکست را به ثبت رسانده است. این تیم ۱۷ دیدار را با پیروزی پشت سر گذاشت و چهار تساوی کسب کرد. در لیگ های بزرگ اروپایی، به جز فرانسه که به خاطر بحران کرونا هفته های پایانی رقابت های فصل گذشته را برگزار نکرد روسونری بهتر از دیگر تیم ها عمل کرده است.  بارسلونا، رئال مادرید و لیورپول در این مدت سه شکست را تجربه کردند و منچسترسیتی پنج بار مغلوب شد. بایرن مونیخ هم یک بار شکست خورد اما هیچ تیمی مانند میلان بدون باخت نبوده است.

پپ و رکورد شگفت انگیزی که از بین رفت
منچسترسیتی امروز از سری مسابقات هفته ششم لیگ برتر انگلیس مهمان وستهام بود. در حالی که شاگردان پپ گواردیولا در تمام طول مسابقه توپ و میدان را در اختیار داشتند اما نهایتاً با نتیجه 1-1 در مقابل حریف خود متوقف شدند. سیتیزن ها امروز دو امتیاز بسیار مهم را در خانه وستهام از دست دادند. شاگردان پپ گواردیولا در این فصل عملکرد دور از انتظاری از خود ارائه داده اند و تا به اینجای لیگ برتر انگلیس تنها با 8 امتیاز در رتبه عجیب یازدهم جدول قرار گرفته اند. تساوی امروز منچستر سیتی مقابل وستهام اما باعث شد که یک رکورد خیره کننده برای سرمربی این تیم یعنی پپ گواردیولا از بین برود. پپ گواردیولا از زمان بر عهده گرفتن هدایت سیتی در تمام بازی‌هایی که به مصاف وستهام رفته بود، موفق به شکست این تیم شده بود اما امروز برای اولین بار این اتفاق رخ نداد تا این رکورد برای او از بین رفته باشد.

ماجرای اخطار مسی در ال کلاسیکو
بارسلونا با نتیجه 3 بر 1 مقابل رئال مادرید شکست خورد. لیونل مسی در این بازی عملکرد ضعیفی داشت و برای ششمین الکلاسیکوی پیاپی نه گلی زد و نه پاس گلی داد. او در دقیقه 90 بازی از داور مسابقه کارت زرد دریافت کرد. اما علت آن چه بود؟
رونالد کومان اولین ال کلاسیکوی خود را باخت و پس از بازی معتقد بود که مارتینز مونوئرا، داور این مسابقه عملکرد خوبی نداشته است و یک خطای پنالتی روی مسی را نگرفته است و از طرفی از عملکرد داور ویدیویی هم انتقاد کرد و گفت که در برخی صحنه‌ها، داور ویدیویی دخالتی نمی‌کرد. سانچز مارتینز داور ویدیویی این دیدار بود.
گل دوم رئال مادرید روی یک ضربه پنالتی توسط راموس به ثمر رسید. کلمنت لنگله با کشیدن پیراهن راموس روی او مرتکب خطا شد و داور مسابقه این صحنه را پنالتی تشخیص داد و پس از آن لئو مسی به داور اعتراض کرد. لوکا مودریچ گل سوم رئال مادرید را در دقیقه 90 بازی به ثمر رساند و پس از آن بود که دیگر لیونل مسی خشمگین شد و به سمت داور مسابقه رفت و به او اعتراض کرد، حرف هایی که موجب شد او کارت زرد دریافت کند. مسی معتقد بود که کاسمیرو در نیمه اول روی او مرتکب خطای پنالتی شده و پنالتی رئال مادرید هم سختگیرانه گرفته شده است.
مسی در این فصل همچنان در جریان بازی گلزنی نکرده و گل‌های اندکی هم که به ثمر رسانده از روی نقطه پنالتی بوده است. باید دید که عملکرد لئو مسی در ادامه به چه شکل خواهد بود.

معضل بزرگ رئال برای بازی با گلادباخ
رئال مادرید پس از دو باخت متوالی خانگی برابر کادیز و شاختار به ال کلاسیکو رسیده بود و دیروز توانست بارسا را 1-3 شکست دهد. زین الدین زیدان در غیاب دو مدافع راست اصلی خود یعنی دنی کارواخال و آلوارو اودریوسولا تصمیم گرفت از ناچو استفاده کند اما او دقیقه 36 بازی به دلیل مشکل عضلانی تعویض شد و جای خود را به لوکاس داد. وضعیت ناچو تا دو روز دیگر مشخص می شود ولی او قطع به یقین بازی سه شنبه شب برابر مونشن گلادباخ را از دست خواهد داد.
به این ترتیب زیدان دیگر مدافع راستی در اختیار ندارد و سه شنبه شب باید از لوکاس در این پست استفاده کند. هرچند لوکاس در ال کلاسیکو نمایش بسیار خوبی نداشت ولی پست اصلی او بال تهاجمی است و شاید روز بازی با مونش گلادباخ این مساله به ضرر رئال مادرید تمام شود. پس از باخت به شاختار، رئال مادرید محکوم به پیروزی در آلمان است و هر نتیجه ای غیر از برد می تواند مسیر صعود این تیم را ناهموار کند.

بدترین شروع خانگی یونایتد در 48 سال اخیر
رضایت دادن منچستریونایتد به تساوی بدون گل در بازی شب گذشته‌اش (شنبه) مقابل چلسی در هفته ششم لیگ برتر انگلیس سبب شد که نوار بازی‌های خانگی بدون برد این تیم همچنان ادامه داشته باشد. این سومین بازی خانگی است که منچستریونایتد در لیگ برتر امتیاز از دست می‌دهد. پیش از این شاگردان اولگنار سولسشایر در خانه با نتیجه 3 بر یک مغلوب کریستال پالاس شده بودند و بعد از آن متحمل شکستی عجیب‌تر با نتیجه 6 بر یک برابر تاتنهام. شیاطین سرخ اگرچه به آن باخت سنگین پاسخ دادند و پاری‌سن‌ژرمن را در پاریس در هفته نخست لیگ قهرمانان اروپا شکست دادند اما روند بازی‌های بدون بردشان در لیگ برتر شب گذشته ادامه پیدا کرد.
تساوی بدون گل من‌یونایتد مقابل چلسی به معنای آن است که شاگردان سولسشایر از 9 امتیازی ممکن در بازی‌های خانگی‌شان در اولدترافورد 8 امتیاز را از دست داده‌اند. این در حالی است که از سال 1972 تا این اندازه در بازی‌های خانگی ناکارآمد نبوده‌اند. در آن سال هم منچستری‌ها نتوانستند هیچ یک از سه بازی خانگی‌شان در ابتدای فصل را ببرند. این نتایج ضعیف خانگی سبب شده است که منچستریونایتد از 5 بازی‌ نخستش در این فصل تنها 7 امتیاز بگیرد و اکنون در رده نازل پانزدهم قرار داشته باشد.
منچستری‌ها برای کسب پیروزی در بازی خانگی بعدی‌شان هم کار آسانی ندارند چرا که یکشنبه هفته آینده در اولدترافورد میزبان آرسنال خواهند بود.

۱۲۷۰ روز شکست ناپذیری لیورپول در آنفیلد
لیورپول در ورزشگاه خانگی خود میزبان شفیلد یونایتد بود و با نتیجه دو بر یک به پیروزی رسید. شاگردان کلوپ با این پیروزی رکورد شکست ناپذیری خود در لیگ برتر انگلیس را به ۶۲بازی رساندند. ۱۲۷۰ روز از آخرین شکست  قرمزپوشان در آنفیل می‌گذرد. آن‌ها آخرین بار در آوریل ۲۰۱۷ در دیدار مقابل کریستال پالاس سام آلادریس در ورزشگاه آنفیلد شکست خورده بودند.

کلاس متفاوت مربیان بارسا و رئال‌ در الکلاسیکو
نبرد زین‌الدین زیدان و رونالد کومان یکی از نبردها بین مربیانی است که دوست دارید مقابل هم ببینید. در حالی که انتظار داشتید کومان در اولین ال‌کلاسیکوی خودش خوب عمل کند و هوش مربیگری‌اش را نشان دهد، جدالش با زیزو مثل مسابقه‌های دهه ۱۹۸۰ مایک تایسون به پایان رسید.
کومان برخی خطرها را پذیرفت و بازی را خوب شروع کرد، اما زیزو با سیستم ۳-۳-۴ تلاش می‌کرد پشت دفاع بارسا را نشانه برود. از لحاظ تاکتیکی می‌توان گفت دو مربی کار خاصی نکردند و نتیجه آن هم خیلی ارتباطی به سیستم‌های ۳-۳-۴ یا ۱-۳-۲-۴ نداشت، اما از لحاظ ذهنی این یک نبرد استراتژیک بود. با وجود همه حملاتی که بارسا در نیمه اول با استفاده از بازیکنان کم سن و سالی مثل فاتی و پدری داشت، نیمه دوم وحشتناک بد بودند. از همان نیمه نخست مشخص بود که روز، روزِ بوسکتس و کوتینیو نیست. با این حال ۵ تعویض این شانس را به کومان می‌داد که هر وقت خواست تغییرات اساسی در ترکیب تیمش ایجاد کند. با این حال او تا دقیقه ۸۱ برای به زمین فرستادن گریزمن، دمبله و ترینکائو صبر کرد. حدود ۲۰ دقیقه دیر این کار را انجام داد. تنها کاری که مرد هلندی انجام داد این بود که کمی خط میانی‌اش را تهاجمی‌تر کند.
در مقابل زیدان هرگز سعی نکرد تیمش را به هم بریزد. او فقط وقتی دست به تعویض زد که مجبور شد. مثل وقتی ناچو مصدوم شد و واسکس را به زمین فرستاد، نه میلیتائو را. دلیلش هم این بود که واسکس قدرت تهاجمی بیشتری داشت. واقعیت این است که مادریدی‌ها نیمه دوم هم مثل نیمه اول بودند و با بازی عادی‌شان ورق را به سود خودشان تغییر دادند. زیزو وقتی نیاز شد بازی را بیشتر کنترل کند مودریچ را به زمین فرستاد که ایده تاکتیکی بود نه استراتژیک. حتی حضور رودریگو به جای آسنسیو فقط برای تازه کردن انرژی بود. زیدان حداقل کارها را انجام می‌داد و از آن‌ها نتیجه می‌گرفت. مثل وقتی که گل سوم روی پاس رودریگو و ضربه مودریچ که هردو تعویضی بودند به ثمر رسید.
همین نرمال رفتار کردن باعث شده زیدان در نوکمپ هیچ‌وقت بازنده نباشد. او ۳ برد و ۳ تساوی داشته. به نظر می‌رسد بارسلونا هم در ال‌کلاسیکو نیازی به مربی‌اش داشت که استراتژی خودش را حفظ کند و چیزی را به هم نریزد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1078438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =