رد سازش با صهیونیست‌ها از سوی پاکستان

سیاستمداران، نهادها و شهروندان پاکستانی با اعلام مخالفت خود با اقدام برخی کشورهای عربی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، آن را توطئه آمریکا برای قدرتمند کردن اسراییل در منطقه خواندند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، سیاستمداران، نهادها و شهروندان پاکستانی مخالفت خود را اقدام برخی کشورهای عربی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند.

«مصطفی احمد خان» عضو سنای پاکستان از حزب «جماعت اسلامی» به خبرگزاری آناتولی گفت: فکر می‌کنم این عادی‌سازی روابط نیست بلکه اشغالگری است. آمریکا می‌خواهد اسرائیل را در منطقه قدرتمند کند.

وی همچنین گفت: آنها (صهیونیست‌ها) سرزمین مردم بی‌گناه فلسطین را اشغال کرده‌اند، حقوق بشر را عمیقاً نقض می‌کنند و از تمام هنجارهای بین‌المللی تخطی کرده‌اند. اسرائیل یک خطر برای مردم، صلح و آینده منطقه است.

«احسان اقبال» وزیر کشور پیشین و رئیس حرب «مسلم لیگ» پاکستان نیز معتقد است عادی‌سازی روابط باید با حل مسئله فلسطین مرتبط باشد. او گفت: تا زمانی که حقوق فلسطینی‌ها به رسمیت شناخته نشود، سازشی نیز نباید در کار باشد.

«صابر ابومریم» رئیس بنیاد فلسطین پاکستان نیز می‌گوید به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی توسط برخی کشورهای عربی در واقع بخشی از «معامله قرن» ترامپ است و هدف از این طرح از بین بردن کامل آرمان فلسطین است.

«عرفان خان» یک شهروند پاکستانی نیز به این خبرگزاری ترکیه‌ای گفت اسرائیل به آزار و اذیت فلسطینی‌ها می‌پردازد و کشورهای عربی باید این رژیم را متوقف کنند یا حداقل در ارتباطات دیپلماتیک مشارکتی نداشته باشند.

«عمر احمد» یک شهروند دیگر پاکستانی نیز می‌گوید گام‌های کشورهای عربی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اشتباه است و این اوضاع، آبنده مسلمانان را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1078441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =