رایزنی فرستاده سازمان ملل در امور یمن در عُمان

فرستاده سازمان ملل در امور یمن در سفری به عُمان با مقامات این کشور و رئیس هیأت مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن دیدار کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، «مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل در امور یمن امروز یکشنبه در دیدار با مقامات عُمان روند سیاسی یمن را بررسی کرد.  

گریفیتس در حساب توئیتری خود نوشت که امروز یکشنبه در عُمان با «بدر البوسعیدی» وزیر خارجه این کشور دیدار کرده و پس از آن به سفرش به عُمان پایان داده است.

او افزود که در این دیدار مذاکرات مربوط به پیش‌نویس بیانیه مشترک و فرصت‌های روند سیاسی در یمن بررسی شده است.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، گریفیتس روز شنبه (دیروز) هم با «محمد عبدالسلام» رئیس هیأت مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن دیدار کرد.

در این دیدار دو طرف پیش‌نویس بیانیه مشترک که هنوز تحت بررسی طرف‌های یمنی قرار دارد و نیز تلاش‌های سازمان ملل برای پایان دادن به درگیری‌ها در یمن را بررسی کردند.

بیانیه مشترک شامل بندهایی است که از جمله آن برقراری آتش‌بس، ازسرگیری رایزنی‌های سیاسی در نزدیک‌ترین زمان ممکن و ترتیبات انسانی برای کاهش درد و رنج ملت یمن است.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد. این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1078442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =