صدر جدول برای تیم‌های لیورپولی!

ششمین هفته رقابت های لیگ جزیره با صدرنشینی مشترک دو تیم لیورپول و اورتون همراه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز، محمد رضا خدابخش؛ بازی های مهم هفته ششم لیگ برتر فوتبال انگلیس برگزار شد و دو تیم همشهری اورتون و لیورپول صدر جدول را در اختیار گرفتند. این در حالی است که سه بازی از این هفته باقی مانده اما نتایج این بازی ها تغییری در صدر لیورپولی جدول ایجاد نمی کند.

برگردان آنتونیو، شاگردان پپ را متوقف کرد!
در اولین بازی روز شنبه تیم منچسترسیتی برای نزدیک شدن به صدر جدول به مصاف وستهام رفت. منچسترسیتی که در این بازی میهمان بود، از همان ابتدای بازی مالکیت را در اختیار گرفت. در حالی که شاگردان پپ نبض بازی را در اختیار داشتند، این تیم میزبان بود که به گل رسید. در هجدهمین دقیقه بازی میشل آنتونیو روی ارسالی دقیق، با یک ضربه قیچی برگردان زیبا دروازه ادرسون را باز کرد تا تیمش را پیش بی اندازد. در حالی که شاگردان پپ تلاش های زیادی برای گلزنی کردند اما نیمه اول با همان نتیجه به اتمام رسید. با آغاز نیمه دوم، گواردیولا دست به یک تعویض شجاعانه زد و فیل فودن جوان را جای آگوئرو به زمین فرستاد. این تعویض خیلی زود جواب داد. فودن به تعویض طلایی پپ تبدیل شد و بازی را در دقیقه پنجاه و یک به تساوی کشاند. در حالی که همه آمار نشان از برتری مطلق سیتیزن ها می داد اما موقعیت های ایجاد شده راهی به دروازه وستهام نداشت تا یک ناکامی دیگر برای آن ها به ثبت برسد. آبی آسمانی های شهر منچستر با هشت امتیاز و یک بازی کمتر در رده سیزدهم قرار دارند و همچنان روند خوبی را در لیگ دنبال نمی کنند تا کارشان برای حضور بین مدعیان قهرمانی سخت شود.

توقف شیاطین سرخ با دیوار سنگالی!
یکی از جدال های حساس فصل در روز شنبه برگزار شد و دو تیم منچستریونایتد و چلسی در ورزشگاه الدترافورد به مصاف هم رفتند. بازی پای و پای پیش می رفت و هر دو تیم به دنبال مالکیت توپ بودند. اما حملات یونایتدی ها زهر بیشتری داشت. اولین موقعیت خطرناک بازی توسط رشفورد ایجاد شد. جایی که با یک فرار از پشت مدافعین با مندی تک به تک شد اما واکنش زیبای او مانع از گلزنی مهاجم قرمز ها شد. پس از آن خوان ماتا نیز با یک ضربه فنی از پشت محوطه جریمه دروازه چلسی را تهدید کرد اما بازهم مندق با یک عکس العمل به موقع توپ را راهی کرنر کرد. تا پایان نیمه اول اتفاق خاصی نیفتاد تا دو تیم با همین نتیجه راهی رختکن شوند. نیمه دوم نیز با مالکیت نسبتا برابر پیش می رفت که یک برخورد بحث بر انگیز در محوطه منچستر اتفاق افتاد. ارسالی که رو دروازه قرمز ها ارسال شد، توسط مگوایر دفع شد اما او به طور واضع آسپیلیکوئتا را گرفت و نقش بر زمین کرد اما وی ای آر به طرز عجیبی در این صحنه دخالت نکرد تا بازی ادامه یابد. روند بازی تا آخرین دقایق بازی برابر دنبال می شد تا رشفورد یک ضربه زیبا و دقیق را راهی دروازه چلسی کند اما بازهم مندی با شیرجه ای بلند و زیبا تو را با نوک انگشتانش به کرنر فرستاد تا به نوعی چلسی را از یک شکست نجات دهد. دو تیم امتیازات را تقسیم و با یک امتیاز زمین را ترک کردند. با این نتیجه چلسی با نه امتیاز در رده هشتم و منچستر نیز با هفت امتیاز و یک بازی کمتر در رده پانزدهم قرار گرفتند.

لیورپول باخت را با برد عوض کرد!
در ششمین هفته لیگ برتر انگلیس لیورپول برای کم کردن اختلاف خود با صدر جدول، به مصاف شفیلدیونایتد رفت. در حالی که تیم شفیلد دقایق ابتدایی را بهتر آغاز کرده بود، یک برخورد روی خط محوطه جریمه لیورپول رخ داد. داور ابتدا ضربه ایستگاهی اعلام کرد اما VAR تصمیم او را اصلاح کرد و تشخیص داد که خطا داخل محوطه بوده است. استیون برگ پشت ضربه قرار گرفت و توپ را خلاف جهت حرکت آلیسون به تور دروازه قرمز ها را رساند تا تیمش ره در دقیقه سیزدهم پیش بی اندازد. در حالی که نیمه اول رو به اتمام بود، در دقیقه چهل و یک روبرتو فیرمینو موفق شد ریباند ضربه سر مانه را تبدیل به گل کند تا بازی را به تساوی بکشد. دو تیم با همین نتیجه راهی رختکن شدند. در ابتدای نیمه دوم این لیورپول بود که بازی را بهتر آغاز کرد. در دقیقه شصت و چهار سادیو مانه که روی گل اول نیز تاثیر داشت، یک حرکت انفجاری انجام داد و یک ارسال دقیق برای ژوتا فرستاد. مهاجم پرتغلی نیز با یک ضربه سر زیبا گل دوم تیمش را به ثمر رشاند تا به نوعی از اعتماد کلوپ نهایت استفاده را برده باشد. ادامه بازی نیز لیورپول توپ و میدان را در اختیار گرفت و اجازه عرض اندام به بازیکنان شفیلد را نداد تا بازی با پیروزی دو بر یک میزبان به اتمام برسد و ردان کلوپ به نوعی باخت را با برد عوض کنند. مدافع عنوان قهرمانی با این نتیجه موفق شد با اورتون صدرنشین هم امتیاز شود و با سیزده امتیاز در رده دوم قرار بگیرد. شفیلدیونایتد نیز با یک امتیاز در رده نوزدهم جدول قرار گرفت.

جیمی واردی، کابوس همیشگی آرسنال!
دو تیم آرسنال و لسترسیتی برای رسیدن به یک امتیازی صدر جدول، به مصاف یکدیگر رفتند. حساسیت بازی از آن جایی بالا بود که هر دو تیم هم امتیاز بودند و در صورت برد هر کدامشان یک تیم از دیگری پیشی می گرفت. آرسنال میزبان بازی را بهتر آغاز کرد خیلی زود هم به گل رسید. در دقیقه چهارم ضربه سر لاکازت به گل تبدیل شد اما گرانیت ژاکا با توپ برخورد کوچکی داشت و چون در موقعیت آفساید بود، گل مردود اعلام شد. در ادامه آرسنال موقعیت هایی ایجاد کرد و توپ و میدان را در اختیار گرفته بود اما موفق به گلزنی نشد تا نیمه اول بدون گل به اتمام برسد. با این که نیمه دوم نیز با مالکیت توپ آرسنال پیش می رفت، اما این تیم لستر بود که موقعیت های بیشتری را ایجاد کرد. جیمی واردی که به دلیل مصدومیت از روی نیمکت بازی را آغاز کرده بود، در دقیقه شصت وارد میدان شد. او فقط بیست دقیقه برای اثبات توانایی هایش نیاز داشت و در دقیقه هشتاد دروازه میزبان را باز کرد تا زهر خودش را بریزد. او به نوعی تبدیل به کابوس آرسنال شده و در هر بازی مقابل آرسنال، این تیم را اذیت کرده و غالبا با گل های خود آن ها را ناکام گذاشته است. این بازی هم با تک گل سه امتیازی او به پایان رسید تا آرسنالی ها را متحمل شکستی خانگی کند. با این نتیجه لسترسیتی با دوازده امتیاز چهارم شد و توپچی ها با نه امتیاز در رده دهم جدول قرار گرفتند.

نتایج سایر بازی‌ها

در دیگر بازی مهم این هفته، اورتون با دو گل برابر ساوتهمپتون شکست خورد تا تیم کارلتو اولین شکست خود را تجربه کند. استون ویلا نیز با سه گل مقابل لیدز شکست خورد. امشب نیز در مهم ترین بازی تاتنهام به مصاف برنلی می رود. با این نتایج رخ داده، اورتون همچنان با سیزده امتیاز صدرنشین است. لیورپول با همین امتیاز دوم است. استون ویلا با دوازده امتیاز و یک بازی کمتر سوم و لسترسیتی نیز با همین امتیاز چهارم است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1078471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =