آبی‌های غیرقابل پیش‌بینی اما امیدوار

محمود فکری در حالی تیم استقلال را آماده فصل جدید لیگ برتر می‌کند که هنوز وضعیت استفاده این تیم از بازیکنان جدیدش مشخص نیست.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز، حسن صانعی پور؛ شرایط استقلال تهران در فصول اخیر با نوسانات بسیاری همراه بوده واین باشگاه علیرغم داشتن مهره های تاثیر گذار، موفق نشده است هواداران خود را با کسب قهرمانی راضی نگه دارد. تاثیرات مدیریت ضعیف که با انباشته شدن بدهی های فراوان همراه شده و منجر به بسته شدن پنجره نقل و انتقالات گردیده است، وضعیت آبی پوشان پایتخت را در آستانه فصل جدید غیر قابل پیش بینی کرده است.

قرعه مناسب برای شروع
فکری فصل بیستم را با مس رفسنجان شروع خواهد کرد. مس رفسنجان که تازه به لیگ برتر صعود کرده است، در نگاه اول حریفی آسان برای آبی پوشان خواهد بود و استقلال امیدوار است که کار خود را در لیگ جدید با پیروزی آسان آغاز کند. استقلال بعد از هفته دوم که باید جهنم اهواز را پشت سر بگذارد تا انتهای هفته هفتم شرایط آسانی را تجربه خواهد کرد. هرچند این قرعه، به ظاهر استقلال را برای شروع مناسب لیگ یاری خواهد رساند، اما باید توجه داشت که در فوتبال، بازی آسان وجود نداشته و اغلب تیم هایی که به لحاظ بازیکن و مهره های تاثیر گذار ضعیف تر به نظر می رسند، به همان علتی که آن را انگیزه مضاعف این تیم ها در برابر تیم های قدرتمند می نامند، قادرند با کسب نتایج غیر قابل پیشبینی، معادلات لیگ را برهم زده و برنامه تیم های مدعی را خنثی  کنند. با این وصف باید گفت، قرعه مناسب استقلال برای شروع لیگ همانقدر که می تواند به نفع محمود فکری و یارانش باشد، همانقدر هم می تواند استقلال را غافلگیر کرده و به حاشیه ببرد.

دربی تعیین کننده
دربی سرخابی ها در هر شرایطی که برگزار گردد حساس و تعیین کننده است. با این حال شهرآورد هفته هشتم بی شک تعیین کننده تر از گذشته خواهد بود. نتیجه این بازی بسته به عملکرد دو تیم در هفت هفته ابتدایی، خیز بلندی برای پشت سر گذاشتن حریف خواهد بود. و تبعات و اثرات برد و باخت آن، تفکرات تاکتیکی و شرایط روحی و روانی مربیان و بازیکنان را تا شروع نیم فصل تحت تاثیر خود قرار خواهد داد. قرعه مناسب پرسپولیس در دیدار های قبل از دربی که با نموداری متعادل به لحاظ شناخت و قدرت، مقابل قرمز پوشان صف آرایی خواهند کرد، در مقایسه با استقلال که بعد از دربی به صخره هایی چون تراکتور، سایپا و سپاهان برخورد خواهد نمود، مسیر قهرمانی را برای آنان هموار تر خواهد کرد.

در همین خصوص بخوانید؛

پاییز متفاوت در انتظار پرسپولیس

امید هواداران به فکری
فکری از جنس استقلال است. مربی جوانی که برخلاف فرهاد مجیدی و حتی منصوریان مسیر رسیدن به استقلال را احساسی و با حاشیه طی  نکرده است. نقطه تمایز دیگر او با مربیان مذکور پایین بودن بار روانی قهرمانی از جانب هواداران است. هواداران استقلال که هموراه از مربیان خود انتظار قهرمانی دارند، در فصل بیستم قبل از قهرمانی، از فکری انتظار ثبات و دور شدن از حواشی را دارند. با این حال سرمربی استقلال با انتخاب دستیاران مناسب که از تجربه بالایی برخودار هستند، پیشبینی تمام اتفاقات را کرده و آینده را به اما و اگر نسپرده است. با این حال باید گفت حفظ بازیکنانی چون دیاباته، میلیچ و کریمی و جذب بازیکنانی چون موسوی و مرادمند باعث شده است که هواداران به موفقیت استقلال در فصل بیستم امیدوار باشند.

پایان نامشخص فصل
برنامه ریزی آماتوری فدراسیون که با تلنگری لیگ را به تعویق انداخته و یا به بهانه بازی های ملی تعطیلات طولانی را برلیگ تحمیل می کند به علاوه اوضاع نامشخص دنیا به لحاظ شیوع ویروس کرونا که هرلحظه شاید به تعطیلی مسابقات گوناگون بانجامد، پایان لیگ را نامشخص کرده است. باید اضافه کرد؛ تیم های بدهکاری چون استقلال که در ماه با شکایت مربی و  بازیکنی در آستانه محرومیتی جدید قرار می گیرند و شرایط اقتصادی و تحریم های اجازه حل مشکلات را بدانها نمی دهد، ممکن است در پیچ و خم این جریانات دچار بحرانی شوند که در مسیر موفقیت آنان وقفه ایجاد کرده و تیم را زیر و رو کند. همان اتفاقی که تیم صدر نشین استراماچونی را از مسیر خود خارج کرده و در نهایت به نایب قهرمانی راضی کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1078473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =