جوانان برای حل مشکلات کشور منتظر دولت نباشند

جوانان و دانشجویان نباید برای ورود به عرصه‌های مختلف در راستای حل مشکلات، منتظر چراغ سبز دولت باشند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در سال‌های اخیر رهبر انقلاب توجه ویژه‌ای به استفاده از جوانان در سطوح مختلف مدیریتی کشور داشتند و بارها به مسئولان دولتی بر به کارگیری جوانان و استفاده از ظرفیت‌های داخلی تاکید داشتند. برخی از صاحب‌نظران معتقدند که نبود نگاه درون‌زا و توجه نکردن به جوانان یکی از علت‌های اصلی مشکلات اقتصادی فعلی کشور است.

شاهین عظیمی در گفت‌وگو با ایسکانیوز درباره استفاده از ظرفیت جوانان برای انجام امور کشور بیان کرد: مقام معظم رهبری بارها بر لزوم ورود جوانان به میدان برای حل مشکلات کشور تاکید کردند و خواستار به کارگیری جوانان در مسئولیت‌ها مختلف مدیریتی شدند.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب در دیدار هیئت دولت با ایشان، بار دیگر از جوانان خواستند تا به صورت جهادی وارد صحنه شده و دولت را یاری دهند، گفت: جمعیت  اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در این راستا فعالیت‌های جهادی خود در مبارزه با ویروس کرونا را آغاز خواهد کرد.

دبیر جمعیت  اسلامی دانشجویان مستقل با انتقاد از دولت‌ها به خاطر نادیده گرفتن پتانسیل‌ جوانان و ظرفیت‌های داخلی عنوان کرد: میدان ندادن به جوانان برای فعالیت تنها محدود به دولت یازدهم و دوازدهم نیست بلکه در دولت‌های قبلی نیز شاهد نادیده گرفتن جوانان بوده‌ایم. در حالی که تجربه‌گرایی باید در کنار انرژی و انگیزه جوانان قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر  شایسته سالاری در سطوح مختلف مدیریتی و ادارات دولتی وجود ندارد و جوانان مستعد و شایسته به دلیل بهره‌مند نبودن از روابط خاص امکان ورود به ادارات را ندارند.

به گفته عظیمی؛ جوانان و دانشجویان نباید برای ورود به عرصه‌های مختلف کشور تنها منتظر چراغ سبز دولت باشند بلکه می‌توانند با فعالیت‌های جهادی و کارآفرینانه به پیشرفت کشور و حل مشکلات کمک کنند.

جمعیت  اسلامی دانشجویان مستقل واحد تبریز عضو هیچ اتحادیه‌ دانشجویی نیست

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه جمعیت اسلامی دانشجویان مستقل واحد تبریز عضو هیچ کدام از سه اتحادیه دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی نیست، گفت: اداره سیاسی اسلامی تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در مدیریت پیشین و قبل از شیوع ویروس کرونا قول همکاری برای عضویت انجمن در یکی از اتحادیه‌ها را داده بود که متاسفانه با تغییر مدیریت و تعطیلی دانشگاه‌ها این موضوع هنوز تحقق پیدا نکرده است.

وی با تاکید بر  توانمندسازی و بینش افزایی سیاسی دانشجویان یادآور شد: جمعیت اسلامی دانشجویان مستقل واحد تبریز با توجه به اینکه نمی‌تواند فعالیت خاصی به دلیل حضور نداشتن دانشجویان در دانشگاه‌ها داشته باشد، اولویت فعالیت‌های خود را برگزاری جلسات تجزیه و تحلیل مسائل سیاسی روز جهان و کشور  قرار داده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1078474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =