آماده‌سازی خوابگاه ۷۰ نفره برای دانشجویان علوم پزشکی واحد شهرکرد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد گفت: خوابگاهی با ظرفیت ۷۰ نفر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای دانشجویان علوم پزشکی تجهیز شد تا دانشجویان غیربومی از این خوابگاه استفاده کنند.

محمد قاسمی پیربلوطی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره ضرورت مقوله حجاب و عفاف در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: موضوع حجاب و عفاف به‌عنوان یک هویت ملی و مذهبی تلقی می‌شود، کارگروهی در همین راستا براساس دستورالعمل آراستگی و شئون فرهنگی متشکل از ۱۳ عضو ایجاد شده است. معاونت فرهنگی نیز اقداماتی از قبیل اطلاع‌رسانی و تبلیغات را از همان ابتدا آغاز کرده است.  

وی افزود: تکریم و احترام دانشجو در اجرای این دستورالعمل یکی از مهم‌ترین نکاتی بود که به آن توجه شده است. ارجاع دانشجویان به مرکز مشاوره و هدایت آنها در مراحل بعدی این دستورالعمل قرار دارد. رویکردی نسبت به ارجاع دانشجویان به کمیته‌های انضباطی نداریم و تاکنون به ندرت دانشجویی وارد این کمیته شده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد بیان کرد: باتوجه کثرت جمعیت بومی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، سطح رعایت حجاب و عفاف قابل قبول بوده و بررسی‌های میدانی رضایت‌بخش است. جلسات و همکاری‌هایی با صداوسیمای مرکز شهرکرد، بنیاد حفظ و آثار دفاع مقدس، پلیس فتا و نیروی انتطامی استان در راستای بررسی آسیب‌های اجتماعی و فضای مجازی شکل گرفته است.

قاسمی پیربلوطی با اشاره به بخش‌نامه اخیر سازمان مرکزی پیرامون خوابگاه‌های دانشجویی تصریح کرد: خوابگاهی با ظرفیت ۷۰ نفر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای دانشجویان علوم پزشکی تجهیز شد و اسکان دانشجویان غیربومی به انجام رسیده است. گندزدایی و ضدعفونی روزانه خوابگاه‌ها و اماکن عمومی در دستور کار قرار دارد و رصدهای روزانه درحال انجام است تا مشکلی از پیش نیاید.

وی ادامه داد: افق‌های پیشِ رو و اولویت‌های فرهنگی و رویکردهای جدید مدنظر معاونت فرهنگی سازمان مرکزی قرار گرفته و دستورالعمل‌های صادر شده در آینده موجب پویایی بیشتر خواهد شد. جشنواره «حماسه تا حماسه» نیز به‌صورت جدی در واحد شهرکرد پیگیری می‌شود و کمیته‌های دانشجویی، استادی و کارکنان نیز تشکیل شده است. ساماندهی اجرای کرسی‌های آزاداندیشی نیز امری ضروری بود که محقق شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد خاطرنشان کرد: شرایط فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی نیز با دستورالعمل جشنواره سراسری رشد پویاتر خواهد شد و جهت‌دهی مناسبی برای آنها شمرده می‌شود. ویروس کرونا با همه مشکلاتی که ایجاد کرده، فرصت مناسبی برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی در فضای مجازی در اختیار دانشگاه‌ها گذاشته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1078519

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =