پروازهای عبوری از آسمان ایران ۱۹ درصد رشد کرد

نگاهی به آمار رسمی ارائه شده نشان می‌دهد طی شهریور ماه امسال تعداد ۱۰ هزار و ۳۷۶ فروند هواپیمای شرکتهای خارجی از آسمان ایران تردد کرده‌اند که این رقم نسبت به مرداد رشد ۱۸.۷ درصدی داشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، گزارشی از وضعیت پروازهای عبوری از آسمان ایران در شهریور ماه ۹۹ اعلام کرد که براساس آن ۱۰ هزار و ۳۷۶ سورتی پرواز ایرلاین‌های خارجی از آسمان ایران عبور کرده اند.

بنابراین طی ماه مذکور روزانه به طور متوسط ۳۳۴.۷ پرواز عبوری در هر روز به ثبت رسیده است.

رقم مذکور، بالاترین میزان پرواز عبوری از ابتدای امسال تا پایان شهریور از آسمان ایران بوده است؛ آنهم در شرایطی که بدلیل شیوع ویروس کرونا، تعداد پروازهای ایرلاین‌های مختلف جهان به شدت کاهش یافته است.

اگرچه تعداد پروازهای عبوری از آسمان ایران در شهریور امسال نسبت به مرداد با رشد خوبی همراه شده اما نسبت به شهریور پارسال که ۲۳ هزار و ۵۱۱ سورتی پرواز عبوری به ثبت رسیده بود، کاهش ۴۴.۱۳ درصدی داشته است.

در ۶ ماهه نخست امسال تعداد پروازهای عبوری از آسمان ایران، ۴۱ هزار و ۲۵ سورتی پرواز بود در حالی که در ۶ ماهه نخست سال گذشته، ۱۶۱ هزار و ۸۹۳ سورتی پرواز از آسمان ایران عبور کرده بود که کاهش ۷۴.۶ درصدی نشان می‌دهد.

طی ۱۰ سال اخیر، بیشترین تعداد پروازهای عبوری در یک ماه، به شهریور ۱۳۹۶ با انجام ۴۰ هزار و ۲۵۷ سورتی پرواز (متوسط ۱۲۹۸ پرواز عبوری در هر روز) اختصاص داشت؛ کمترین تعداد نیز در اردیبهشت امسال با انجام ۴ هزار و ۳۸۹ سورتی پرواز (متوسط ۱۴۱.۵ پرواز عبوری در هر روز) ثبت شده است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1078555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =