پایان تحریم‌های تسلیحاتی ایران روی میز «ایران امروز»

برنامه تلویزیونی «ایران امروز» در شبکه پرس تی‌وی به بحث و گفت‌وگو پیرامون پایان تحریم تسلیحاتی ایران پس از 10 سال می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز، در این برنامه با اشاره به برداشته شدن تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران در 27 مهر ماه پس از ۱۰ سال، انزوا و شکست آمریکا برای ادامه این تحریم و گشایش پنجره‌های جدید در این حوزه برای ایران مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

این برنامه همچنین با نگاهی به توانمندی‌های دفاعی و نظامی ایران به بررسی امکان سنجی صادرات و واردات سلاح و اثرات مثبت تحریم‌ها در خودکفایی کشور در حوزه دفاعی پرداخته و تحریم تسلیحاتی ایران، مفاد آن و ابعاد مختلف آن را مورد نقد و تبادل نظر قرار می‌دهد.

در ادامه این برنامه ضمن مروری بر موفقیت‌های گوناگون ایران در سال‌های اخیر در زمینه نظامی و دفاعی از جمله ساخت موشک‌های مختلف زمین به زمین، زمین به هوا و زمین به دریا، ساخت انواع پهپادهای پیشرفته، رادارهای قدرتمند و ... بحث و بررسی درخصوص کاستی‌های این حوزه از جمله نیاز ایران به امکان ساخت جنگنده‌های نسل جدید و تغییرات احتمالی موضع تهدیدآمیز دشمنان ایران (آمریکا و اسرائیل) درصورت تأمین این نیاز تسلیحاتی صورت خواهد گرفت.

وجود تحریم‌های تسلیحاتی آمریکا علیه ایران با هدف بی‌دفاع کردن ایران در حوزه آسمان، زمین و دریا برای حمله‌های احتمالی آتی و تضعیف ایران برای انجام اقدام تهاجمی نیز محور دیگری است که در این زمینه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

«ایران امروز» به تهیه کنندگی ساتراپ شجاعی و اجرای لیلا فرامرزی ساعت 01:00 بامداد چهارشنبه 7 آبان از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه چهارشنبه در سه نوبت در ساعات 06:00، 13:00 و 18:00 و پنجشنبه در دو نوبت در ساعات 08:00 و 21:00 و جمعه ساعت 17:00 روی آنتن خواهد رفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1078570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =