فعالیت ۱۰ نشریه دانشجویی در دانشگاه آزاد تهران جنوب/ دانشجویان غیرایرانی در کانون فرهنگی «افق نور» حضور فعال دارند

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب گفت: تعداد ۱۰ نشریه دانشجویی در دانشگاه فعال بوده و در تلاشیم که همه کانون‌های فعال نیز مستقلاً نشریه‌ای برای انتشار در فضای مجازی (الکترونیکی) داشته باشند.

محمد کهندل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره اقدامات فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب اظهار کرد: نمی‌توان گفت همه فعالیت‌ها به فضای مجازی منتقل شده ولی بسیاری از برنامه‌ها به بستر فضای مجازی انتقال پیدا کرده است. باتوجه به شیوع و همه‌گیری کرونا جامعه مخاطب فعالیت‌های فرهنگی از طریق فضای مجازی جذب می‌شوند.

وی افزود: در شرایط فعلی ضروری است که کارکنان و همه دانشگاهیان نسبت به کارکردهای فضای مجازی و مهارت‌های رسانه‌ای تسلط پیدا کنند. در این راه پیش‌نیازهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری باید مهیا شود ولی با وجود همه محدودیت‌ها و نقصان‌های دانشگاه از لحاظ امکانات، اقدامات را آغاز کرده‌ایم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب بیان کرد: دانشجویان و افراد فعال و کاربلد در حوزه فضای مجازی را شناسایی کرده‌ایم. جشنواره «از حماسه تا حماسه» به صورت ویژه درحال پیگیری است و تدبیری اندیشیده شده، پیش از آغاز کلاس‌های مجازی توضیحات و پوسترهای مربوط به جشنواره نمایش داده می‌شود.

کهندل پیرامون فعالیت تشکل‌های دانشجویی و استادی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب عنوان کرد: شرایط موجود در واحدهای دانشگاهی و لغو حضور دانشجویان در دانشگاه فعالیت تشکل‌ها را نیز تحت تأثیر قرار داده است. بسیج دانشجویی، دفتر جامعه اسلامی، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل هم اکنون در واحد تهران جنوب فعالیت دارند. دفتر انجمن تحکیم وحدت دانشجویان نیز در شرف تأسیس است.

وی ادامه داد: جلسات و تعاملاتی خوبی با دانشجویان اتباع خارجی (عراقی و افغانستانی) داشته‌ایم که اخیراً جلسه مجازی با حضور این دانشجویان برگزار شد. با اینکه فعالیت کانون‌های فرهنگی دانشگاه کمرنگ شده ولی در فضای مجازی همچنان در حال فعالیت هستند. تعداد ۱۰ نشریه دانشجویی نیز در دانشگاه فعال بوده و در تلاشیم که همه کانون‌های فعال نیز مستقلاً نشریه‌ای برای انتشار در فضای مجازی(الکترونیکی) داشته باشند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب با اشاره به فعالیت دانشجویان غیرایرانی در کانون فرهنگی «افق نور» تصریح کرد: این کانون به صورت بین‌المللی و با فعالیت دانشجویان غیرایرانی اداره می‌شود. فعالیت دانشجویان غیرایرانی در این کانون‌ها به منظور تداوم ارتباط دانشجویان با دانشگاه‌های داخل کشور است.

کهندل گفت: ثبت نام و بارگذاری مدارک دانشجویان جدیدالورود از طریق سامانه اینترنتی است. گروه‌ها و کانال‌های مجازی برای استقبال از دانشجویان جدیدالورود در حال راه‌اندازی است و اکنون سیم‌کارت‌ها و شماره‌های مربوط به این اقدام تعیین و مقدمات راه‌اندازی کانال فراهم شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1078584

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =