استقرار پلیس در ۸ گمرک زمینی و دریایی کشور

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا با اشاره به تعامل سازنده سازمان بنادر و دریانوردی و نیروی انتظامی در سطح کشور گفت : بر اساس پیگیری های مستمر، هدفمند و توافقات صورت گرفته پلیس گمرک در ۸ گمرک زمینی و آبی کشور مستقر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، سردار محمدرضا مقیمی با اشاره به ظرفیت و نقش مؤثر بنادر در صادرات و واردات کالا در حوزه بین‌الملل، اظهارکرد: با توجه به اینکه بنادر کشور در شرایط تحریم، در اقتصاد جهانی و داخلی نقش مهمی ایفا می‌کنند، نیازمند توجه و نظارت بیشتر هستند.

وی افزود: در راستای اجرای شعار سال ناجا با عنوان "با هم برای امنیت و سلامت" ایجاد همدلی ، یکپارچگی و همکاری پلیس با اداره گمرک و سازمان بنادر در جهت انجام مأموریت ها و مبارزه با پدیده شوم قاچاق باعث کاهش جرایم اقتصادی و حمایت از تولید داخلی و در نهایت جهش تولید خواهد شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا ادامه داد: سازمان گمرک به ‌عنوان مرزبان اقتصادی کشور با داشتن ۱۵۰ گمرک فعال در طول سالیان گذشته تاکنون بر ورود و خروج کالا و ارز در مبادی رسمی اعم از زمینی، هوایی و دریایی نظارت داشته و تسهیل فعالیت‌های سالم اقتصادی، تجاری و پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز را در دستور کار خود قرار داده است که از سال ۹۸ نیز با تاسیس پلیس امنیت اقتصادی، این پلیس در قالب پلیس گمرک برای کمک در رصد و نظارت بر ورود و خروج کالا از مبادی رسمی انجام وظیفه می کند.

مقیمی اضافه کرد: با توجه به تعامل سازنده سازمان بنادر و دریانوردی و نیروی انتظامی در سطح کشور و بر اساس پیگیری های مستمر و هدفمند و توافقات صورت گرفته در هفته ناجا پلیس گمرک در هشت گمرک زمینی و آبی کشور مستقر شد و در مجموع تعداد آن در گمرکات کشور به ۱۹ پلیس ارتقا یافت.

به گزارش پایگاه خبری پلیس وی راه‌اندازی پلیس گمرک را گامی مؤثر در زمینه مبارزه با قاچاق دانست و تصریح کرد: با همکاری دولت، پلیس گمرک در گمرکات کشور مستقر شد و اکنون دست افرادی که از طریق استفاده از منافذ گمرکی اقدام به قاچاق می‌کردند، کوتاه شده ‌است. بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته به زودی شاهد استقرار پلیس گمرک در سایر گمرکات نیز خواهیم بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1078588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =