مهارت آموزی سربازان از سر بیکاری نیست

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح به اظهارات مطرح شده در یک برنامه تلویزیونی در مورد مهارت آموزی به سربازان واکنش نشان داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، سردار موسی کمالی دراین باره گفت: متاسفانه برنامه‌ای از صداوسیما پخش شد که در آن مجری برنامه در اظهاراتی عجیب و به دور از انصاف مدعی شد که «چون سربازان بیکار هستند و کاری برای آنها وجود ندارند، می‌خواهند به آنها کار یاد بدهند». این در حالی است که سربازان یکی از ارکان توان رزم نیروهای مسلح و بنیه دفاعی کشور هستند و طرح مهارت آموزی سربازان نه برای بیکار بودن آنان بلکه در راستای خوشایند سازی سربازی  و حمایت از سربازان دارای مهارت اجرایی شده است.

کمالی با بیان اینکه سربازان در دفاع از عزت، استقلال، تمامیت ارضی  و نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش پر رنگ و اثرگذاری داشته و دارند، گفت: امروز سربازان از نقاط صفر مرزی تا مرکز شهرها در تامین نظم و امنیت کشور نقشی موثر ایفا می‌کنند و این کاری بزرگ است.

وی با انتقاد از بیکار تلقی کردن سربازان، ادامه داد: موضوع توانمند سازی و مهارت آموزی و کمک برای ورود سربازان به بازار کار نیز در راستای حمایت از سربازان و نیز تاکیدات مقام معظم رهبری انجام شده است.

سردار کمالی گفت:  سربازان در ضمن انجام ماموریت‌های محوله ، آموزش های مهارت آموزی را هم می‌بینند و به عبارتی دستگاه های کشوری مثل سازمان فنی و حرفه ای، جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش ، ورزش و جوانان ، ارتباطات و فناوری اطلاعات و ... از ظرفیت سربازی استفاده کرده و جوانان را تحت آموزش  خود می‌دهند.

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح با بیان اینکه لازم است افراد از بیان مواردی که شأن سرباز را زیرسوال می برد، خودداری کنند، تصریح کرد: اگر برای مهارت آموزی به سربازان اقدام شده، از سربیکاری آنان نیست، بلکه این حق سربازان است که وقتی بهترین دوران عمر خود را برای دفاع از کشور صرف می‌کنند دستگاه های کشوری و لشکری نیز به وظیفه و مسئولیت اجتماعی خود در برابر این افراد عمل کرده و مهارت هایی را به آنان آموزش دهند تا پس از پایان خدمت زودتر جذب بازار کار شود.

کمالی در خاتمه از تمامی دستگاه‌ها درخواست کرد تا در اجرای طرح مهارت آموزی سربازان مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1078592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =