نقش وکیل کاخ سفید در جنجال خبری علیه بایدن

بنابر گزارش روزنامه آمریکایی، پیش از انتشار گزارش نیویورک پست درباره تخلف خانواده بایدن، افراد نزدیک به ترامپ با هدف ضربه زدن به کارزار انتخاباتی نامزد حزب دموکرات این داستان را در اختیار «وال استریت ژورنال» قرار داده بودند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» گزارش داد گزارش جنجالی درباره تخلف خانواده «جو بایدن» در معاملات تجاری خارجی و سوءاستفاده او از مقامش به عنوان معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا قبل از آن که از سوی نشریه «نیویورک پست» منتشر شود، از سوی نزدیکان ترامپ در اختیار «وال استریت ژورنال» قرار گرفته بود.

بنابر گزارش نیویورک تایمز، «اریک هرشمان» وکیل کاخ سفید و «استفان پاسانتینو» معاون سابق مشاور کاخ سفید از جمله افراد حلقه نزدیکان ترامپ بوده‌اند که درباره این داستان به خبرنگاران وال استریت ژورنال گفته بودند، به این امید که این روزنامه معتبر به نفع ترامپ در آستانه انتخابات سوم نوامبر وارد بازی شود.

نزدیکان ترامپ به این نشریه گفته بودند نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در معاملات تجاری «هانتر بایدن» پسرش در ارتباط با چین و اوکراین نقش داشته است. هرشمان و پاسانتینو ایمیل‌هایی را در ارتباط با این ادعا در اختیار خبرنگاران وال استریت ژورنال گذاشته و گفته بودند «تونی بوبولینسکی» شریک تجاری سابق هانتر بایدن حاضر به صحبت در این خصوص است.

در همان حال که این نشریه در حال بررسی ماجرا بود، «رودی جولیانی» وکیل شخص رئیس‌جمهور آمریکا این داستان را در اختیار نیویورک پست قرار داد و این نشریه هم آن را منتشر کرد.

در نهایت وال استریت ژورنال هم درباره این موضوع گزارشی منتشر کرد اما در آن این مسئله را به صورت اتهام علیه جو بایدن مطرح کرد.

نامزد حزب دموکرات آمریکا در واکنش به این گزارش گفته اسناد منتشر شده علیه پسرش، از کارزار نشر اطلاعات نادرست توسط روسیه و کاخ سفید سرچشمه می‌گیرد.

بایدن در مصاحبه‌ای که جدیداً منتشر شده است مدعی شد: «وقتی ترکیبی از روسیه، [رودی] جولیانی و رئیس جمهور دونالد ترامپ را کنار هم قرار دهید، اینطور می‌شود. این کارزار تهمت و افترا است زیرا او (ترامپ) در خصوص چیزی که می‌خواهد در موردش صحبت کند، مدرکی ندارد. او به چه چیزی استناد می‌کند؟»

بایدن در مناظره نهایی انتخاباتی با ترامپ هم مدعی شد: «۵۰ مقام سابق اطلاعات ملی آمریکا گفته‌اند آنچه او (ترامپ) به من نسبت می‌دهد نقشه روس‌ها است».

با این حال «جان راتکلیف» مدیر اطلاعات ملی آمریکا گفته است که لپ‌تاپ هانتر بایدن ارتباطی به کارزار اطلاعاتی روسیه ندارد.

روزنامه آمریکایی نیویورک پست در گزارش جنجالی خود اعلام کرده بود جولیانی، وکیل شخصی ترامپ از لپ تاپی شکسته که در یک تعمیرگاه لوازم رایانه‌ای رها شده بود و بعد به دست اف‌بی‌آی کشف و ضبط شد، ایمیل‌هایی را علیه بایدن‌ها به دست آورده و در اختیار این روزنامه قرار داده است.

بر اساس این گزارش، هانتر بایدن در سال ۲۰۱۵ وقتی به هیأت مدیره شرکت انرژی اوکراینی Burisma می‌پیوندد، پدرش را که معاون اوباما بود، به یکی از مدیران ارشد این شرکت معرفی می‌کند. هانتر سپس با موفقیت از نفوذ پدرش استفاده می‌کند تا مقامات دولت اوکراین را برای اخراج یک دادستان که درباره این شرکت تحقیق می‌کرد، تحت فشار قرار دهد. در این گزارش همچنین تصاویری از هانتر بایدن در حال کشیدن مواد مخدر منتشر شده بود. 

منبع: فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1078607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =