عراقی‌ها پرچم فرانسه و تصاویر «ماکرون» را آتش زدند

شهروندان عراق عصر امروز با برپایی تظاهرات نزدیک سفارت فرانسه در بغداد، هتک حرمت مقامات و مطبوعات فرانسوی به ساحت مقدس دین اسلام و پیامبر عظیم الشان آن را محکوم کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، جمعی از شهروندان عراق، عصر امروز با برپایی تظاهرات در نزدیکی سفارت فرانسه در مرکز بغداد، توهین رئیس جمهور فرانسه به اسلام و ساحت پیامبر اعظم (ص) را محکوم کردند.

پایگاه خبری موازین نیوز به نقل از یک مقام امنیتی عراق گزارش داد: «ده‌ها نفر از شهروندان عراقی، عصر امروز دوشنبه در نزدیکی سفارت فرانسه در منطقه الکراده در مرکز بغداد تجمع کردند و ضمن سر دادن شعار علیه امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه پلاکاردهایی را در دست داشتند که روی آن تصویرهای کاریکاتوری ماکرون به تلافی اهانت او به دین اسلام رسم شده بود».

روسیا الیوم هم گزارش داد که تظاهرات کنندگان پرچم فرانسه و تصاویر ماکرون را آتش زده و شعارهایی در محکومیت مواضع فرانسه در قبال اسلام سر دادند.

این در حالی است که نیروهای امنیتی همه مسیرهای منتهی به سفارت فرانسه را مسدود کرده بودند و شمار زیادی از این نیروها در اطراف سفارتخانه مستقر بودند تا مانع هر گونه حمله‌ای به آنجا شوند.

انتشار کاریکاتوری موهن در یک نشریه فرانسوی در دو هفته گذشته خشم جوامع اسلامی را برانگیخته است. این خشم با سخنان «امانوئل ماکرون» در چهارشنبه هفته گذشته که به حمایت از این اقدام به بهانه آزادی عقیده پرداخته بود، دو چندان شده و مقامات بسیاری از کشورها از جمله اردوغان و عمران خان، موضع رئیس‌جمهور فرانسه را محکوم کرده‌اند.

 وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز روز گذشته در پی استمرار لجوجانه اقدامات اهانت آمیز به ساحت پیامبر رحمت (ص) در فرانسه که در کمال تاسف در مواردی با حمایت برخی مقامات رسمی نیز همراه بوده است، هرگونه اهانت و بی احترامی به پیامبران الهی خصوصا خاتم آن‌ها رسول مکرم اسلام را به شدت محکوم کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1078652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =