افزایش ۳۰ درصدی خدمات لایه‌نشانی محصولات خانگی با تجهیزات ساخت داخل

یکی از شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانگی با خرید سومین دستگاه لایه‌نشانی، ظرفیت خدمات خود را ۳۰ درصد افزایش داده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محمد متین، مدیر عامل یکی از شرکت‌های فناور و ارائه‌دهندگان خدمات نانوپوشش‌دهی در کشور، گفت: ما در این شرکت اقدام به پوشش‌دهی انواع سطوح فلزی با لایه نانوساختار  TiAlN (نیترید تیتانیوم-آلومینیوم)، TiN (تیتانیوم نیترید) و TI (تیتانیوم) با ضخامت و ساختار نانومتری به روش رسوب فیزیکی بخار (PVD) ‌کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در سال ۹۶ اولین دستگاه لایه‌نشانی را از یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان خریداری کردیم، ادامه داد: به دلیل استقبال خوب بازار در سال ۹۷ دومین دستگاه نیز از این شرکت خریداری شد و در این راستا و با توجه به نیاز بازار به خدمات نانوپوشش‌دهی، سومین دستگاه PVD از این شرکت خریداری شد که با خرید این دستگاه جدید ۳۰ درصد توان خدمات‌دهی شرکت ما افزایش یافت.

متین خاطر نشان کرد: در حال حاضر شرکت‌های مختلفی در بخش لایه‌نشانی با دستگاه PVD فعالیت دارند، اما ما توانسته‌ایم با بهبود کیفیت، ارتقاء خدمات و کاهش قیمت جایگاه ویژه‌ای در بازار ایجاد کنیم، به طوری‌که حتی با وجود مشکلات حاصل از ویروس کرونا، افزایش ظرفیت نیز داشته باشیم.

بر اساس اعلام ستاد توسعه فناوری نانو، نانو پوشش‌های تزئینی این شرکت موجب می‌شود تا علاوه‌براین که محصول از گزند آسیب‌های محیطی و خوردگی‌های رایج مصون باشد، ظاهر زیباتری نیز داشته باشد. رنگ مهم‌ترین خاصیت پوشش‌های تزئینی بوده و شناخته‌شده‌ترین پوشش سخت تزئینی TiN و TiAlN است. با اعمال این پوشش‌ها بر روی زیرلایه‌ای صاف، سطح ظاهری جذاب داشته و سختی بالا و سایش کم آن را با دوام‌تر می‌کند.

منبع: ایسنا 
انتهای پیام/

کد خبر: 1078675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =