رسانه‌ها از فعالیت فسادستیزی دانشجویان حمایت نمی‌کنند

دانشجویان در برخی از پرونده‌های فساد اداری یا مالی مدارکی نیز در اختیار دارند؛ اما به دلیل حمایت نکردن رسانه‌ها؛ نمی‌توانند پرونده‌ها را به سرانجام مطلوب برسانند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ چند سالی است که دانشجویان به میدان مبارزه با فساد در تمامی ابعاد ورود پیدا کرده‌ و توانستند دستاوردهای مناسبی را کسب کنند. البته در این راستا برای برخی از دانشجویان نیز مشکلاتی پیش آمده  و برای ادامه مسیر مبارزه با فساد آنها انتظار حمایت بیشتر از رسانه‌ها و مسئولان را دارند.

متین سفیری در گفت‌وگو با ایسکانیوز از برگزاری انتخابات جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج در اوایل آذر ماه خبر داد و گفت: جامعه اسلامی واحد سنندج سال گذشته تاسیس شد و امسال دومین انتخابات خود را برگزار می‌کند.

وی درباره عملکرد این تشکل در خصوص جذب دانشجویان ورودی جدید بیان کرد: مهر و آبان با فعالیت‌های دفتر که عمدتا در بستر اینترنت بود حدود 60 دانشجو جذب جامعه اسلامی دانشجویان واحد سنندج شدند.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج با بیان اینکه موضوعات فرهنگی، سرگرمی و آموزشی از مهم‌ترین فعالیت‌های این تشکل است، گفت: جامعه اسلامی دانشجویان واحد سنندج برای جذب و ارتقای فرهنگی دانشجویان با سینما بهمن سنندج و برخی از کتاب فروشی‌ها قراردادی ثبت کرده تا دانشجویان عضو این دفتر بتوانند از تخفیف‌ها استفاده کنند.

وی ادامه داد: براساس قراردادی که جامعه اسلامی دانشجویان واحد سنندج با برخی از کتابفروشی‌ها منعقد کرده، دانشجویان عضو این دفتر 60 درصد و اعضای فعال تا 65 درصد می‌توانند کتاب را ارزان‌تر خریداری کنند.

سفیری با اشاره به اینکه جامعه اسلامی دانشجویان واحد سنندج در یک سال گذشته چندین پرونده فساد را پیگیری کرده است، گفت: متاسفانه سنندج رتبه یک فساد اداری را در کشور دارد، دانشجویان عضو جامعه اسلامی واحد سنندج نیز در راستای  مبارزه با فساد تلاش‌هایی را انجام دادند که منجر به شکایت از دانشجویان شد.

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی با انتقاد از رسانه‌ها به دلیل حمایت نکردن از فعالیت‌های دانشجویان در راستای مبارزه با فساد یادآور شد: دانشجویان متوجه فساد در مدیریت صنعت، معدن و تجارت استان شدند؛ سند هم در اختیار دارند اما متاسفانه از دانشجویان شکایت شد و به خاطر حمایت نشدن از ما نتوانستیم پرونده را دنبال کنیم.

وی اضافه کرد: معدن طلای کردستان 70 درصد طلای ایران را تامین می‌کند و براساس قانون معادن کشور حدود 5 درصد مالیات دولتی این معدن باید به استان برسد، (یعنی حدود 3 هزار میلیارد تومان) اما متاسفانه این رقم خرج مردم محروم استان نمی‌شود و معلوم نیست به حساب چه افرادی این مبلغ کلان واریز می‌شود.

به گفته سفیری؛ دانشجویان هر زمان خواستند پرونده فسادی را دنبال کنند برخی از افراد و مسئولان گفتند که شرایط استان کردستان به خاطر شیعه و سنی حساس بوده و شرایط استان را ملتهب نکنید.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج در پایان خاطرنشان کرد: کانون مهدویت و هیئت انصار مهدی به کمک دانشجویان اهل سنت در واحد سنندج راه اندازی شد تا وحدت بین شیعه و سنی بیشتر شود. همچنین گروه جهادی شهید احمد وکیلی در روزهای آینده راه اندازی خواهد شد. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1078684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =