تولید محتوای فرهنگی نیازمند سرمایه‌گذاری است/ برگزاری سلسله نشست‌هایی باموضوع «انتخابات آمریکا» در فضای مجازی

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان گفت: تولید محتوا غنی در حوزه فرهنگ، مستلزم سرمایه‌گذاری و به کارگیری کارشناسان زبده است تا بتوان برای قشر جوان خوراکی مطابق با ذائقه و سلیقه او تولید کرد.

ابوالفضل یداللهی اصلان معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان، در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره عمده فعالیت های فرهنگی در این واحد اظهار کرد: عمده فعالیت‌های فرهنگی در زمینه مناسبت‌های مذهبی و ملی به صورت غیرحضوری و در فضای مجازی در حال انجام است که از جمله آن بارگذاری کلیپ‌ها، متن کتاب و پوستر برگزاری مسابقات متنوع، برگزاری وبینارها در موضوعات مختلف با دانشجویان فعال فرهنگی است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نیز جشنواره مجازی «از حماسه تا حماسه» ویژه دانشگاهیان در مرحله واحدی و استانی و ملی در حال برگزاری است. همچنین بارگذاری تولیدات هنری دیجیتالی ادبی و فرهنگی با محوریت دفاع مقدس، اربعین، ۱۳ آبان، ۱۶ آذر، ۹ دی، شهادت سردار سلیمانی و ۲۲ بهمن و نیز جشنواره رشد آغاز شده است.

یداللهی ادامه داد: معرفی کانون‌های دانشجویی و دستاوردها و سوابق فعالیت‌های آنان جهت ایجاد رقابت سازنده هرچه بیشتر بین آنهاست در صورت حضور دانشجویان برنامه‌های فرهنگی و اردوی دانشجویان ورودی جدید نیز برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان گفت: نشست صمیمی مسئولان دانشگاه با اولیا و دانشجویان، برگزاری نشست‌های سیاسی از سوی تشکل‌ها جهت تنویر افکار عمومی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که درصدد برگزاری است. تولید و انتشار نشریات صوتی و پادکست‌ها در فضای مجازی، اجرای طرح ختم قرآنی آل یاسین ویژه دانشگاهیان و با خواندن روزانه دو صفحه از قرآن توسط شرکت کنندگان از دیگر فعالیت‌های فرهنگی در این واحد دانشگاهی است.

وی ادامه داد: این طرح امسال برای بیستمین سال است که اجرا می‌شود در این طرح با استفاده از قرآن‌های عثمان طاها با خواندن روزانه دو صفحه توسط هر نفر قرآن ختم می‌شود و پس از گذشت ۳۰۲ روز ۳۰۲ بار توسط گروه و یکبار توسط فرد ختم می‌شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان افزود: در خصوص فعالیت‌های فرهنگی در فضای مجازی جلسات مختلفی شکل گرفت که منجر به ایجاد یک گروه دانشجویی به نام "خانه فرهنگ دانشگاه" شد که به صورت روزانه فعالیت‌های منظم خود را با حضور بیش از ۱۵۰۰ دانشجو ادامه می‌دهد. همچنین وبینارهایی با موضوعات مختلف از جمله چالش‌های دانشجویی، مشاوره و غیره برگزار شد.

وی تأکید کرد: اطلاع رسانی تمام فعالیت‌های آموزشی فرهنگی و دانشجویی در این مسیر انجام می‌گیرد ضمناً مدیریت بخشی از فعالیت‌ها در این گروه به دانشجویان محول شده است؛ البته بخشی از فعالیت‌های فرهنگی تبلیغاتی و تربیتی توسط خانواده‌ها و دانشجویان پوشش داده شده اما به دلیل محدودیت ساختار و محتوا و دامنه فعالیت به‌خصوص در رسانه اینستاگرام آنچه که مورد انتظار بوده؛ حاصل نشده است.

یداللهی اضافه کرد: تولید محتوا قوی و غنی مستلزم سرمایه‌گذاری و هزینه و به کارگیری کارشناسان زبده است تا بتوان برای قشر جوان خوراکی مطابق با ذائقه و سلیقه او تولید کرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان ادامه داد: در صورت بهبود وضعیت شهر همدان و امکان حضور دانشجویان در صحن دانشگاه جشن دانشجویان جدیدالورود با حضور مسئولان دانشگاه و خانواده‌های دانشجویان برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: همچنین برنامه‌های متنوعی که مصادف با میلاد سراسر نور پیامبر اکرم(ص) است که با حضور کارشناسان مشاوره و دانشجویان موفق در عرصه ملی و بین‌المللی همانند سنوات قبل جهت ترغیب دانشجویان ورودی جدید و حضور بسیج دانشجویی، تشکل‌ها، کانون‌ها و نشریات برگزار خواهد شد تا در ورودی محل مراسم با ارائه فعالیت‌ها، عضوگیری و بازدید از موزه و آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های مختلف دانشگاه  انجام شود و در صورت عدم امکان حضور دانشجویان تا حد امکان برنامه‌ها به صورت مجازی اجرا خواهد شد.

یداللهی افزود: مسابقات فرهنگی به مناسبت‌های مختلف از جمله هفته کتابخوانی، ولادت حضرت زهرا ولادت، حضرت علی، ایام فاطمیه و دهه فجر و ... در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان در رابطه برنامه این واحد دانشگاهی برای تسهیل ازدواج گفت: دانشگاه هر ساله از دانشجویان مزدوج ثبت نام به عمل می‌آورد و در حین برگزاری کارگاه‌ها هدایایی به آنها اهدا و مقدمات سفر به مشهد مقدس جهت زوجین را فراهم می‌آورد و در طول سال نیز از سوی نهاد رهبری واحد و همچنین در واحد فرهنگی مشاوره‌های ازدواج  و آشنایی زوجین با یکدیگر انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به فضای سیاسی کشور چالش‌های بزرگ اشتغال جوانان و به خصوص گرانی مسکن، اجاره خانه، تهیه لوازم ضروری زندگی و هزینه‌های بعدی و بالا رفتن هزینه‌های تحمیلی برای شروع زندگی متاسفانه اقبال عمومی به ازدواج کم شده به خاطر ترس از این مشکلات و عواقب ناشی از چالش‌های اقتصادی جوانان کمتر تمایل به ازدواج نشان می‌دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1078699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =