فعالیت سفیران فرهنگی و ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی، در ۴ محور آغاز می‌شود

رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی از آغاز فعالیت سفیران فرهنگی و ورزشی این دانشگاه در ۴ محور برای مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر داد.

امیرعباس لشگری رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره جزئیات فعالیت سفیران فرهنگی و ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: سفیران فرهنگی و ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی در قالب کلیپ‌های یک الی دو دقیقه‌ای در ۴ محور از جمله دعوت به پویش «من ماسک می‌زنم»، لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شرکت در رزمایش کمک مومنانه و تقدیر از کادر بهداشت و درمان کشور صحبت خواهند کرد.

وی افزود: سفیران ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند دانشجوی دانشگاه آزاد و یا عضو باشگاه فرهنگی و ورزشی این دانشگاه باشند؛ به عنوان مثال زهرا نعمتی ملی پوش رشته تیراندازی کشورمان که دانشجوی دانشگاه تهران است، به عنوان یکی از سفیران فرهنگی و ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی در تیم تیر و کمان این دانشگاه در مسابقات لیگ برتر شرکت کرده است.

لشگری ادامه داد: به دنبال این هستیم که کلیپ‌های ضبط شده را از طریق شبکه‌های ورزش و سه رسانه ملی نیز پخش کنیم تا در ابعاد گسترده‌تری از جامعه اثر گذار باشد؛ به طور کلی این اقدام در راستای سخنان مقام رهبری در دیدار با اعضای ستاد ملی مبارزه با کرونا، مبنی بر اقناع افکار عمومی نسبت مشکلات موجود و لزوم همکاری و همدلی میان تمامی بخش‌های جامعه صورت می‌گیرد.

رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: این احتمال وجود دارد که مردم جامعه، توصیه‌ها و حرف‌های ورزشکاران و سفیران فرهنگی را به دلیل وجه و نفوذ که در میان مردم دارند نسبت به مسئولان دولتی بیشتر قبول کنند. این سفیران مانند زهرا نعمتی، آرمین هادی پور، بهداد سلیمی و... جزو چهره‌های سرشناس ورزشی کشور هستند که می‌توانند اثرگذار خوبی را در جامعه داشته باشند.

وی با بیان این که مهم‌ترین هدف فعالیت سفیران فرهنگی و ورزشی دعوت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مقابله با شیبوع ویروس کرونا است، تاکید کرد: کادردرمانی و مسئولان وزارت بهداشت مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک ملزم کرده‌اند؛ با این حال هنوز بخش کوچکی از جامعه این موضوع را رعایت نمی‌کنند لذا به دنبال این هستیم که دعوت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی را از زبان ورزشکاران سرشناس جامعه هم به گوش مردم برسانیم.

لشگری اضافه کرد: دعوت مردم برای شرکت در رزمایش کمک مومنانه نیز از دیگر اهداف فعالیت سفیران فرهنگی و ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی است که در شرایط فعلی باید دست افراد نیازمند را بگیریم و به آن‌ها کمک کنیم. همچنین به دنبال این هستیم که با شناسایی افراد مستمند، کمک‌های نقدی و غیرنقدی را از طریق این سفیران جمع آوری کنیم و به دست نیازمندان برسانیم.

وی تقدیر و تشکر از کادر درمان را سومین هدف سفیران و ورزشی دانشگاه آزاد دانست و گفت: تقدیر و تشکر ورزشکاران سرشناس کشور از زحمات کادر درمانی، موجب تقویت روحیه آن‌ها و افزایش همدلی میان مردم و این عزیزان خواهد شد که در ادامه روند فعالیت‌های آن‌ها اثر گذار است.

رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: به طور کلی به دنبال این هستیم که نشان دهیم دانشگاه آزاد اسلامی نیز پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه مبارزه با کرونا نقش آفرین خواهد بود؛درواقع دانشگاه آزاد صرفا یک مرکز آموزشی نیست بلکه به عنوان یکی از موسسات آموزش عالی و مرجع علمی، باید مشکلات جامعه را حل کند و در بحران‌ها و رویدادهای اجتماعی جامعه اثر گذار باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1078710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =