دانشگاه‌ها باید نسبت به مسائل جامعه حساس باشند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال تبدیل شدن به دانشگاهی کارآفرین، حل مسئله، اجتماعی و مهارتی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، اسماعیل عبدالهی دبیر هیئت امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد بوشهر در جلسه انعقاد تفاهم نامه با اداره کل استاندارد استان بوشهر با ابراز امیدواری از اینکه بتوان در چارچوب مفاد این تفاهم نامه، هم افزایی‌های مطلوب و اثرگذاری را شاهد باشیم، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک ظرفیت بزرگ علمی و متناسب با مأموریت‌های جدید و برنامه تحولی خود، به دنبال ایجاد بسترهای تعاملی و همکاری‌های برون دانشگاهی در جهت رفع چالش‌های مهم جامعه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به اینکه خوشبختانه برنامه‌ها و فعالیت‌های مطلوبی تدوین، پی ریزی، اجرا و یا در حال اجراست، توضیح داد: مدیریت کنونی دانشگاه آزاد اسلامی با برنامه‌های فاخر به دنبال تحقق سند دانشگاه اسلامی که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است. در این سند مأموریت‌ها و رسالت‌های ملی و دانش بنیان به طور واضح مطرح و هدف گذاری شده است.

عبدالهی با تأکید بر اینکه کار علمی نیاز به زیرساخت و تمهید شرایط دارد، تصریح کرد: یکی از این زیرساخت‌ها برای انجام فعالیت‌های دانش بنیان، همکاری مجموعه‌های دغدغه مند با یکدیگر است. زیرا گره گشایی و تغییرات اساسی و زیربنایی از طریق همکاری‌های ساختاری و فعالیت‌های گروهی اتفاق می افتد.

وی با بیان اینکه در گذشته به دلیل توجه مطلق دانشگاه‌ها و مراکز علمی به مسائل آموزشی، ساختارهای علمی مناسبی برای رفع چالش‌های اجتماعی و صنعتی شکل نگرفته است، متذکر شد: دانشگاه آزاد اسلامی معتقد است متناسب با تغییراتی که در حوزه علوم و رشته‌های تحصیلی مورد نیاز کشور به وجود آمده است، باید با نگاه تحولی به مسائل ورود و گام در مسیری جدید گذاشت.

عبدالهی با تأکید بر اینکه تمامی بخش‌ها و نهادهای اجرایی نیازمند تغییر تاکتیک و روش هستند، تشریح کرد: از این رو دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال تبدیل شدن به دانشگاهی کارآفرین، حل مسئله، اجتماعی و مهارتی است.

وی ادامه داد: مدرک گرایی صرف و توجه بیش از حد به مدارک تحصیلی بدون مهارت افزایی سبب شده تا دانش آموختگان کشور از لحاظ خوداشتغالی و اشتغال زایی دچار ضعف باشند که این ضعف متأسفانه تبعات منفی فردی و اجتماعی نظیر تضعیف انگیزه، ناامیدی، انزوا، بیکاری و مواردی از این دست داشته است.

این مسئول با اشاره به انعقاد بیش از 30 تفاهم نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با نهادهای اجرایی و صنعتی و تأکید بر تحقق سند دانشگاه اسلامی اذعان کرد: دغدغه تولید علم، بیکاری، تضعیف رشته‌های علمی، دانش آموخته‌های بدون مهارت اجرایی و عملی با اجرای این سند مهم ملی زدوده خواهد شد و در این راستا دانشگاه آزاد اسلامی در استان با فعال سازی ظرفیت‌های تعاملی و اشتراک توانمندی‌ها به سمت دانشگاهی در خور و انتظارات مردم و جامعه در حال حرکت است.

وی با بیان اینکه علم در تمامی سطوح فی نفسه ارزشمند است، یادآور شد: باید تلاش کرد که فرهنگ مراجعه به علم که اتفاقا در اساس کار اداره استاندارد نیز نهفته است، در جامعه نهادینه شود زیرا هرچه به استانداردهای علمی نزدیک تر شویم، کارهایی با ارزش تر و بی نقص تر اجرا خواهند شد.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر گریزی به ناهنجاری‌های اجتماعی نیز زد و تصریح کرد: بسیاری از معضلات اجتماعی و فردی، ناشی از عدم رعایت استانداردهای رفتاری، اخلاقی و علمی است.

عبدالهی در پایان بر فعال سازی ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی و اداره کل استاندارد تأکید و خاطرنشان کرد: این دو نهاد نه به عنوان دو اداره بلکه به عنوان بخشی از جامعه می توانند با اشتراک توانمندی‌ها مسئولیت و وظیفه خود را نسبت به مردم و جامعه بهتر و اثرگذارتر انجام دهند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1078749

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =