بازدید سورنا ستاری از سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی کاشان/ رونمایی از نخستین جرثقیل تلسکوپی ۵۵ تنی

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در بازدید از سرای نوآوری فرش ماشینی و مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان از نخستین جرثقیل تلسکوپی ۵۵ تنی ساخت این مرکز رونمایی کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور صبح امروز از سرای نوآوری فرش ماشینی و مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان بازدید و از نخستین جرثقیل موبایل تلسکوپی ۵۵ تنی ساخت این مرکز رونمایی کرد.

 ستاری در این بازدید با بیان اینکه توسعه بیش از آن‌که مفهومی نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری باشد، مفهومی فرهنگی است، گفت: مفهوم توسعه در گذشته با راه‌اندازی‌ کارخانه‌های آلاینده، ساخت کارخانه و تخریب محیط زیست همراه بود، اما با رونق شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها دریافتیم توسعه، یک مفهوم نرم‌افزاری و متکی به نوآوری و خلاقیت است.

وی با تأکید بر اینکه توسعه استان‌ها به دست مهم‌ترین سرمایه بومی یعنی نیروی انسانی خلاق محقق می‌شود، ادامه داد: توسعه پایدار، امری درونی است و باید بر اساس مزیت‌های بومی هر استان و به دست نیروی انسانی خلاق اتفاق بیفتد. نمی‌توان بدون در نظر گرفتن این ویژگی‌ها و از بیرون برای استان ها توسعه ایجاد کرد. تنها راهکار تحقق توسعه پایدار، توجه به ظرفیت و توانمندی نیروی انسانی دانش‌آموخته و بومی هر استان و ایجاد زمینه فعالیت بهتر برای شرکت‌های دانش بنیان است.

1

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور بر نقش دانشگاه‌ها در ترویج فرهنگ اقتصاد دانش‌بنیان و تربیت نیروی دانش‌آموخته و خلاق و همچنین ظرفیت بالای خیران کاشانی اشاره کرد و افزود: مراکز آموزش عالی به جای تکیه بر بودجه دولتی یا شهریه‌ها باید بر روی تولید علم، ارتباط با صنعت و ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان دانش‌آموختگان خود تمرکز کنند تا علاوه بر کسب درآمد، در رسیدن سریعتر به توسعه نقش آفرین باشند.

ستاری ادامه داد: پژوهش کارآمد و اثربخش، حاصل نوآوری جوان خلاق با همراهی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

سید جواد ساداتی نژاد نماینده مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل نیز در این مراسم با اشاره به رونمایی از جرثقیل ۵۵ تنی با بیش از ۳۰هزار قطعه و ظرفیت بالای سرای نوآوری فرش ماشینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان، اظهار داشت: این سرای تخصصی توان ساخت دستگاه‌های فرش ماشینی را دارد. اکنون بیش از ۱۰ هزار تن الیاف برای تأمین مایحتاج کارخانجات فرش ماشینی از کشورهای خارجی وارد می شود که می توان با بها دادن به شرکت های داخلی همه را در داخل کشور تولید کرد و از واردات بی رویه جلوگیری کرد.

رئیس کمیسون کشاورزی، آب و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه علوم آزاد اسلامی واحد کاشان آمادگی کامل دارد با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نسبت به ایجاد «سرای اسانس» نیز اقدام کند.

گفتنی است ستاری و هیئت همراه در بدو ورود به دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان با حضور در مزار سه شهید گمنام این واحد دانشگاهی با اهدای گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهیدان والامقام ادای احترام کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1078756

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =