صاحبان اندیشه نشاط علمی را به جامعه تزریق کنند

رئیس شورای تخصصی و پژوهس و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با اشاره به نقش نخبگان و صاحبان اندیشه در ایجاد و گسترش نشاط علمی در جامعه گفت: دانشگاهیان صاحبان اندیشه و شکافنده علوم هستند و باید در فراهم سازی فضای نوآوری و نشاط همت کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، علیرضا سایبانی در کمیته کرسی های نظریه پردازی تخصصی و ترویجی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان که با حضور دیگر اعضای این کمیته در واحد بندرعباس برگزار شد افزود: تولید علم، نقد و مناظرات علمی  با هدف توسعه و رفع مشکلات را  از رسالت مهم دانشگاهیان در حوره برگزاری کرسی های آزاد اندیشی دانست.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس فرهنگ‌سازی، ساماندهی، تقویت، تسهیل و نظام مند کردن فرآیند برگزاری کرسی های ترویجی در واحد ها و مراکز دانشگاهی استان را خواستار شد و اظهار کرد: متولیان امر باید با ایجاد انگیزه در دانشجویان، استادان، فرهیختگان و نخبگان بتوانند کرسی های علمی و ترویجی را در بالاترین سطح ممکن برگزار کنند و این فرایند را در جهت مطلوب هدایت کنند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس از مشارکت  استادان در این کرسی در استان خبر داد و گفت: طرح نظریه پردازی تخصصی و ترویجی با عنوان « رحمت الهی » نوشته ی محمود صباحی زاده عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس است که به خوبی توانسته با رجوع به منابع مختلف آن را تنظیم و زمینه نقد آن فراهم سازد.

محمود صباحی زاده عضو هئیت علمی دانشگاه آزاد بندرعباس و اولین فرد ارائه دهنده و برگزار کننده کرسی نظریه پردازی ترویجی و تخصصی در این دوره؛ هدف از انتخاب موضوع کرسی با عنوان؛ «رحمت الهی» را شناخت قشر جوان از صفات حسنه پیامبر گرامی اسلام دانست  و افزود: با گردآوری این مطالب سعی شده، چگونگی رفتار ملایمت آمیز پیامبر (ص) در پیشرفت اسلام در بین اعراب خشن و عقب مانده دوران جاهلیّت به مخاطبان  تفسیر شود.

وی با بیان اینکه وجود مبارک پیامبر اکرم(ص) نه تنها برای زمینیان رحمت است بلکه برای آسمانیان نیز از بزرگترین مواهب  الهی است  که باید در ترویج اندیشه پیامبر گرامی اسلام (ص) تلاش مضاعف شود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1078758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =