دانشجویان خواستار اخراج سفیر فرانسه از تهران شدند

بسیج دانشجویی 30 دانشگاه‌ استان تهران در نامه‌ای خطاب به وزیر امور خارجه خواستار اخراج سفیر فرانسه از تهران شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛  دفاتر بسیج‌ دانشجویی  دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای تهران جنوب، تهران شمال و علوم پزشکی تهران به همراه 27 دانشگاه دیگر استان تهران در نامه‌ای خطاب به  محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه  خواستار اخراج سفیر دولت هتاک فرانسه شدند.

در بخش ابتدایی این نامه آمده است: در ماه های اخیر، مجله‌ شارلی ابدو با انتشار کاریکاتوری توهین آمیز، جسارت دوباره‌ای به ساحت مقدس رسول مکرم اسلام صلوات الله علیه و آله روا داشت و قلوب مسلمانان سراسر جهان را جریحه‌دار کرد؛ و مع الاسف ما مجددا با اتخاذ مواضعی انفعالی از جانب وزارت امور خارجه‌ کشورمان مواجه بودیم. امّا در روزهای اخیر و پس از حمایت‌های گذشته امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه از این توهین، وی دوباره در توییتی گستاخانه اعلام کرده است که به این توهین‌ها ادامه خواهد داد و پس از آن نیز شاهد نمایش این کاریکاتور توهین‌آمیز بر روی دیوار یک ساختمان دولتی بوده‌ایم.

در نامه 30 دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران آمده است: دانشجویان مسلمان از شما خواستار اقدامی سریع و جدّی در خصوص این هتک حرمت‌ها هستیم و دیگر اقدامات تزئینی، همچون محکوم کردن این توهین، قلوب جریحه‌دار ملّت ما را ترمیم نخواهد کرد. تا به حال ما شما را در قبال مسائل گوناگونی مانند پیگیری حادثه‌ی منا، دستگیری شیخ زکزاکی، اعدام شیخ شهید باقر النّمر و شهادت سردار رشید اسلام، حاج قاسم سلیمانی در موضع انفعال دیده‌ایم؛ اما این بار در برابر این اقدامات و توهین‌های گستاخانه سکوت نخواهیم کرد.

دانشجویان تاکید کردند: در این نامه، صدای دانشجویان و ملت مسلمان ایران را که خواستار اخراج سفیر فرانسه هستند، به گوش شمارسانده و  توقع اقدامی را که درخورِ نام وزارت امور خارجه‌ جمهوری اسلامی ایران باشد، داریم. بی‌شک در صورت عدم انجام اقدامی جدّی و واکنشی سریع و قاطع در این‌باره، توسط وزارت امورخارجه، شما را در این توهین شریک خواهیم دانست.

در بخش پایانی این نامه آمده است: شما پرچمدار دیپلماسی نظامی هستید که معمار فرزانه‌ آن در برابر توهین «سلمان رشدی» ملعون، تمام مصلحت‌ها را کنار گذاشته و فرد موهن را مرتد و خونش را مباح اعلام کرد؛ مع الوصف، هرگونه تسامح و انفعال شخص شما و مجموعه‌ وزارت امور خارجه در برابر توهین‌های پیاپی به ساحت رسول گرامی اسلام، به هیچ عنوان، قابل قبول دانشجویان و ملّت مسلمان و انقلابی ایران نخواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1078789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =