ارمنستان از اسارت ۱۷ سرباز خود در جمهوری آذربایجان خبر داد

در ادامه درگیری‌ها در منطقه قره‌باغ کوهستانی علیرغم سه توافق آتش‌بس، کمیته تحقیقات ارمنستان اعلام کرد دست‌کم ۱۷ سرباز این کشور در جمهوری آذربایجان به اسارت درآمده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، کمیته تحقیقات ارمنستان اعلام کرد دست‌کم ۱۷ سرباز ارمنستانی به دست جمهوری آذربایجان اسیر شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، «رافائل وردانیان» رئیس اداره پزشکی قانونی کمیته تحقیقات ارمنستان در این خصوص در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: ۱۷ سرباز ارمنی در جمهوری آذربایجان به اسارت درآمده‌اند، در حال رسیدگی کردن به اطلاعات درباره دو نفر دیگر نیز هستیم.  

پیش از آن وزارت دفاع جمهور آذربایجان اعلام کرد باکو می‌تواند هر هدف نظامی را که قلمرویش را تهدید می‌کند، صرف‌نظر از موقعیت آن نابود کند.

این در حالی است که اواخر شب یکشنبه هفته جاری وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای مشترک از توافق سوم ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای آتش‌بس انسانی از ۰۸:۰۰ صبح روز دوشنبه خبر داد.

با اینحال، درست دقایقی بعد از شروع این آتش‌بس، طرفین جمهوری آذربایجان و ارمنستان مجدداً یکدیگر را به نقض توافق و حمله به قلمروهایشان متهم کردند.

امروز (سه‌شنبه) نیز  وزارت دفاع ارمنستان از حمله پهپادی نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان به قلمرو خود خبر داد و هشدار داد که پاسخ متناسبی به این حملات خواهد داد.

«شوشان استپانیان» سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان در صفحه فیس‌بوک خود در این باره نوشت: «امروز صبح، از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۰:۱۵ به وقت محلی، طرف (جمهوری) آذربایجان بار دیگر آتش‌بس را نقض کرد و از پهپادها و تسلیحات توپخانه‌ای برای حمله به ایست مرزی در مرز جنوبی با ایران استفاده کرد. یکی از آن (پهپادها) داخل قلمرو ارمنستان سقوط کرد....وزارت دفاع ارمنستان گزارش می‌کند که حملاتی را در پاسخ به نیروهای (جمهوری) آذربایجان انجام خواهد داد».

وزارت دفاع ارمنستان همچنین تأکید کرد که این حملات، هیچ‌گونه تلفات جانی یا زخمی برجای نگذاشته است.

با اینحال وزارت دفاع جمهوری آذربایجان حمله به جنوب ارمنستان را رد کرد و گفت چنین حمله‌ای انجام نداده است.

منبع: فارس 
انتهای پیام/

کد خبر: 1078807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =