امنیت مرزنشینان برای ما مهم است/ پیشنهاد ابتکاری حل بحران قره‌باغ را با همسایگان مطرح می‌کنم

معاون امور سیاسی وزارت امور خارجه با اشاره سفر خود به کشورهای آذربایجان، روسیه، ارمنستان و ترکیه گفت: در این سفر حامل پیشنهاد ابتکاری جمهوری اسلامی ایران برای حل مسالمت‌آمیز جنگ میان دو همسایه هستم و در دیدارهایم با مسئولان دو کشور به تبیین آن خواهم پرداخت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، سیدعباس عراقچی امروز در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی در تبریز با اشاره به اینکه تبریز و آذربایجان از ستون‌های ایران هستند،   اظهار داشت: امنیت مرزنشینان و مردم برای ما بسیار مهم است و من در آغاز سفر خود به کشورهای آذربایجان، روسیه، ارمنستان و ترکیه، ضمن بازدید میدانی از مرزهای آذربایجان شرقی و اردبیل، با مسئولان این استان‌ها هم‌فکری می‌کنم.

وی افزود: ما سه سد مشترک با آذربایجان داریم و مسائلی در این خصوص وجود دارد که فردا درخصوص آنها با طرف آذربایجانی در باکو گفت‌گو خواهیم کرد.

عراقچی گفت: در این سفر حامل پیشنهاد ابتکاری جمهوری اسلامی ایران برای حل مسالمت‌آمیز جنگ میان دو همسایه هستم و در دیدارهایم با مسئولان دو کشور به تبیین آن خواهم پرداخت.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ابراز امیدواری کرد با کمک همه کشورهای موثر منطقه، آرامش و صلح در منطقه حکم‌فرما شود.

مردم آذربایجان برای سربلندی ایران جان‌فشانی کرده‌اند

استاندار آذربایجان شرقی هویت ایران مدرن را مدیون دلیرمردان و شیرزنان آذربایجان دانست و گفت: مردم غیور آذربایجان در انقلاب مشروطه، انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی برای اقتدار و سربلندی ایران عزیز از جان گذشتگی کرده‌اند.

محمدرضا پورمحمدی در دیدار معاون امور سیاسی وزارت امور خارجه که قبل از سفر منطقه‌ای وی صورت گرفت، با تاکید بر استفاده از ظرفیت اقوام، برای رشد توسعه و اقتدار کشور، اظهار داشت: ایران متشکل از اقوام مختلف است که عاشق این سرزمین هستند و باید با گسترش رفاه و عدالت و نگاهی نو به اقوام، از ظرفیت همه آنها استفاده کرد.
 
وی با اشاره به بازدید خود از مناطق مرزی خداآفرین، گفت: مرزنشینان این منطقه با وجود خطرات ناشی از جنگ قره‌باغ و اصابت صدها خمپاره و راکت طرف‌های درگیر به نقاط مرزی، اظهار می‌کردند که مدافع امنیت و استقلال ایران هستند و خانه خود را ترک نمی‌کنند.
 
پورمحمدی با اشاره به مکاتبات خود با وزارت امور خارجه درخصوص امنیت مرزها، گفت: آذربایجان و ارمنستان همسایگان ما هستند و ما با احترام به تمامیت ارضی کشورها، طرفدار حل مسالمت‌آمیز مناقشه قره‌باغ و پایان دادن به اشغال‌گری هستیم و حتماً دستگاه دیپلماسی کشور نیز در این خصوص اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1078831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =