حمایت ناموجه مکرون به هیچ عنوان قابل قبول نیست

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در واکنش به حمایت رئیس جمهوری فرانسه از اقدام یک نشریه فرانسوی در اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) تصریح کرد: حمایت سوال‌برانگیز و ناموجه رئیس‌جمهور فرانسه از جسارت به ساحت پیامبر اسلام، که احتمالاً برای تحت شعاع قرار دادن برخی مشکلات بزرگ در سیاست داخلی این کشور انجام شده؛‌ به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در پی اقدام موهن نشریه شارلی ابدو در اهانت به ساحت مقدس رسول اکرم(ص) و حمایت امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه از این اقدام اسلام ستیزانه در حساب کاربری خود در اینستاگرام نوشت:

«بدیهیات اخلاق و انسانیت است. حمایت از اقدامات موهن به ساحت پیامبر اکرم(ص)،‌ به بهانه دفاع از آزادی بیان،‌ بدون تردید اقدامی بدور از بلوغ و عقلانیت سیاسی است. آزادی بیان به معنای جواز نقض حقوق شهروندی و اصول اخلاقی نیست و اگر با مسئولیت‌پذیری همراه نشود، می‌تواند منجر به نفرت‌پراکنی، نقض حقوق دیگران و حتی در نهایت، به عنصری بر ضد خودش تبدیل شود.

حمایت سوال‌برانگیز و ناموجه رئیس‌جمهور فرانسه از جسارت به ساحت پیامبر اسلام، که احتمالاً برای تحت شعاع قرار دادن برخی مشکلات بزرگ در سیاست داخلی این کشور انجام شده؛‌ به هیچ عنوان قابل قبول نیست. از نتایج این اقدام گسترش نفرت‌پراکنی و تشدید اسلام‌هراسی است و دود آن بیش از همه به چشم مردم فرانسه خواهد رفت.

انتظار از دولتمردان فرانسه این است که‌ با درک شرایط،‌ مسئولانه گام بردارند و از تداوم چرخه توهین، تحریک و نفرت‌پراکنی که منجر به جریحه‌دار شدن احساسات میلیون‌ها مسلمان در سراسر جهان شده،‌ جلوگیری کنند.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1078838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =