آیا نسل اول واکسن‌های‌ کرونا مصونیت همگانی ایجاد خواهند کرد؟

کیت بینگام، مدیر کارگروه واکسن ویژه انگلیس اعلام کرد: "اولین نسل واکسن کووید-۱۹ احتمالا ناقص خواهد بود و ممکن است برای همه مفید نباشد".

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(کرونا-مصونیت-همگانی-ایجاد-خواهند-کرد">کرونا-مصونیت-همگانی-ایجاد-خواهند-کرد">ایسکانیوز)، بینگام در بخشی از مقاله منتشرشده در مجله پزشکی لانست (Lancet) اظهار کرد: ما نمی‌دانیم که هرگز واکسن خواهیم داشت و مهم است که خیلی خوش‌بین نباشیم.

وی افزود: "نسل اول واکسن‌ها به‌احتمال‌زیاد ناقص هستند و باید بدانیم که ممکن است مانع از عفونت نشوند و علائم را کاهش دهند و حتی در آن صورت نیز ممکن است برای همه یا به مدت طولانی موثر نباشد. "

وی ادامه داد: بر اساس ارزیابی‌های این مرکز بسیاری از واکسن‌ها و ممکن است همه واکسن‌ها تایید نشوند و کارایی نداشته باشند. در حال حاضر، تمرکز بر روی واکسن‌هایی است که انتظار می‌رود واکنش ایمنی در افراد بالای ۶۵ سال ایجاد کند.

وی گفت که ظرفیت جهانی تولید واکسن برای میلیاردها دوز موردنیاز بسیار ناکافی است و توانایی تولید انگلستان نیز به همان میزان کم است.

نتایج تحقیق دانشمندان کالج امپریال لندن نشان داد که آنتی‌بادی‌ها علیه ویروس کرونا به‌سرعت در طول تابستان در جمعیت انگلیس کاهش یافت و این مورد بیان می‌کند که محافظت پس از عفونت، طولانی‌مدت نیست و احتمال کاهش ایمنی در جامعه را افزایش می‌دهد.

به گزارش روزنامه تلگراف، دولت بریتانیا بر روی فرضیه کشنده‌تر بودن موج بعدی کرونا نسبت به موج اول این همه‌گیری فعالیت می‌کند.

منبع: ایسنا 

انتهای پیام/

کد خبر: 1078875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =