درختان میوه و گیاهان دارویی مقاوم به خشکی و شوری تولید می‌شود

طرح تولید پایه‌های درختان میوه و داروی مقاوم به خشکی و شوری در هسته‌های فناور سرای نوآوی «کشت بافت» دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان ارائه شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، سرای نوآوری کشت بافت رفسنجان توانسته در دو سال اخیر، زیرساخت ها و بسترهای لازم را جهت تولید محصولات فناورانه ایجاد کند. در این سرا تکمیل فرآیند ساخت گلخانه‌های مرکز کشت بافت که پس از مهیاسازی آزمایشگاه ها شروع شده تا پایان تابستان 99 گلخانه سازگاری ایجاد شده و پیش بینی می شود گلخانه اصلی تا پایان پاییز 99 آماده بهره برداری باشد.

همچین در این سرای نوآوری ضمن آموزش دانشجویان بورسیه و پرسنل مرکز کشت بافت با اتمام ساخت گلخانه سازگاری و گلخانه اصلی نگهداری گیاهان کشت بافتی مدنظر دست‌اندرکاران است.

در سرای نوآوری کشت بافت رفنسجان تولید پایه های گلابی رقم پیردوراف در آزمایشگاهی با 2000 گیاهچه آغاز شده است و در حال حاضر به 20 هزار گیاهچه رسیده و براساس برنامه‌ریزی ها، تا پایان سال 99 پیش بینی می شود که تعداد حدود 30 هزار نهال گلابی آماده فروش شود.

در ادامه فعالیت های این بخش، قرارداد تولید پایه پسته UCB 1 با گروه تخصصی در حال انعقاد است که از تولیدکنندگان با سابقه تولید این پایه است. در همین راستا پیش بینی فروش 50 هزار نهال پسته تا پایان سال شده است.

براساس اظهار مسئولان این سرا، طرح تحقیقاتی کشت بافت خرمای مجول از آذرماه که زمان مناسب نمونه گیری است، آغاز می شود. همچنین طرح تولید پایه های درختان میوه و داروی مقاوم به خشکی و شوری به صورت هسته فناور در سرای نوآوی ارائه شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1078876

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =