ترویج و گسترش اسلام جز در سایه وحدت محقق نمی‌شود

دانشجوی دکتری تخصصی زبان و ادبیات فارسی-ادبیات غنایی واحد همدان گفت: رواج اسلام جز در سایه وحدت تحقق نخواهد یافت؛ مسلمانان باید با هرنوع گرایش و نگرشی نسبت به کنار گذاشتن اختلافات و ترویج اشتراکات تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اعظم امین آبادی دانشجوی دکتری تخصصی زبان و ادبیات فارسی-ادبیات غنایی واحد همدان صبح امروز در وبینار پایان‌نامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی با موضوع تقریب مذاهب اسلامی که به همت مرکز مطالعات و برنامه ریزی و تعالی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، با ارائه پایان نامه خود با موضوع وحدت ادیان و تقریب مذاهب اسلامی گفت: تقریب مذاهب اسلامی یکی از مسائل مهم جهان اسلام است و تاکید قرآن کریم مبنی بر لزوم وحدت میان امت اسلامی بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: پیشرفت مسلمانان و یا عقب ماندگی آن ها مبتنی بر از هم گسستگی و اختلاف میان آن ها بوده است؛ این اختلافات موجب سو استفاده دشمنان شده تا با مشغول سازی آن به این اختلافات، نسبت به گسترش اسلام در تمام نقاط جهان بی توجه باشند.

امین آبادی ادامه داد: ناسازگاری میان فرقه ها و مذاهب اسلامی خصوصاً میان دو مذهب بزرگ شیعه و اهل سنت در بهره هایی از تاریخ به حدی بوده که متاسفانه راه را برای اسلام ستیزان باز کرده است که با دست گذاشتن بر اختلافات این دو مذهب بزرگ جهان اسلام، آن‌ها را از رسالت بزرگ اسلام که همان گسترش اسلام به تمام جهان است، غافل کند.

 دانشجوی دکتری تخصصی زبان و ادبیات فارسی-ادبیات غنایی واحد همدان تصریح کرد: تقریب مذاهب وظیفه سنگینی است که بردوش مسلمان قرار دارد تا دست پنهان شده در آستین مخالفان اسلام و مسلمین که هدفشان ایجاد تفرقه و ضعیف کردن بنیاد حکومت‌های اسلامی است را از آستین بیرون بکشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ترویج اسلام جز در سایه وحدت تحقق نخواهد یافت؛ مسلمانان باید با هرنوع گرایش و نگرشی نسبت به کنار گذاشتن اختلافات و ترویج اشتراکات تلاش کنند. عارف مسلمانی چون عطار نیشابوری، با تمرکز بر اشتراکات مذهبی شیعه و سنی و دوری از تعصبات جاهلانه، رسالت خود را به خوبی در عملی سازی این موضوع به سرانجام رساند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1078879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =