مشکلات روستاها با تشکیل وزارتخانه برای آن حل نمی‌شود

یک نماینده مجلس درباره طرح تشکیل «وزارت امور روستا» گفت: این موضوع خیلی جدی نیست و بعید است به نتیجه‌ای برسد. مشکلات ما مربوط به ساختارها نیست و ضعف در مدیران اجرایی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، نصرالله پژمانفر بیان کرد: یکی از نمایندگان طرحی پیشنهاد کرده مبنی بر این‌که وزارت امور روستا تشکیل شود. موضوع حمایت از روستاها مساله مهمی است، باید روستاها را مورد توجه قرار دهیم و حمایت‌های لازم از روستاییان را داشته باشیم.

وی با بیان این مطلب که طی سنوات گذشته نسبت به روستاها به شدت بی‌توجهی شده است، اظهار کرد: اما راه حل برطرف کردن مشکلات مربوط به روستا، تشکیل وزارتخانه‌ای به این نام نیست و اعتقادی به این موضوع ندارم. زمانی که در مساله‌ای به نتایج مطلوب نمی‌رسیم، بدون بررسی عملکرد مدیران سریعا به سراغ تغییر ساختارها می‌رویم و هزینه‌هایی را بر نظام تحمیل می‌کنیم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مشکلات کشور در عرصه‌های مختلف مربوط به ضعف در ساختارها نیست و ضعف در اجرا، مهم‌ترین فاکتور است. اگر مدیرانِ قوی در موضوعات مختلف ورود می‌کردند، امروز با مشکلات فراوان به ویژه در حوزه روستا مواجه نبودیم. تغییر مدیران ضعیف و جانشین شدن مدیران قویِ مرتبط با مشکلات، بیش از تغییر ساختارها می‌تواند راهگشا باشد و مشکلات را برطرف نماید.

پژمانفر در پاسخ به سوالی درباره چراییِ انتخاب مدیران ضعیف طی سالیان اخیر عنوان کرد: ایراد در انتخاب مدیران هم یکی از مشکلات است. در انتخاب مدیران شایسته سالاری نداریم و مقداری در انتخاب افراد بی‌توجهی شده است که نتیجه‌ی این عملکرد، وضعیت موجود می‌باشد و مثلا فردی با تحصیلات غیرمرتبط، یک مسئولیت رده بالایی را عهده‌دار شده است.

وی با اشاره به مشکلات روستایی گفت: در گذشته جهاد سازندگی را در حوزه روستایی داشتیم که متولی مستقلی در این امر بود و به ابعاد مختلف روستا از جمله مسائل عمرانی، بهداشت و درمان، مسکن و... می‌پرداخت و اقدامات خوبی را هم در سال‌های گذشته انجام داده بود. انحلال جهاد سازندگی و ادغام آن با مجموعه وزارت کشاورزی اقدام موفقی نبود و باعث محرومیت روستاها از کارهای جهادگونه‌ و بسیار موثر جهاد سازندگی شد.

این نماینده مجلس افزود: طرح پیشنهادی وزارت امور روستا بعید است به نتیجه‌ای برسد و محقق نخواهد شد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1078891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =