تشکر رئیس جمهور از تفقد رهبری/ اهانت جنگ با خداست

رئیس جمهور با تشکر از تفقد رهبر انقلاب نسبت به دولت تاکید کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند متهم کردن یکدیگر و سخنان ناروا گفتن ربطی به نقد ندارد و به گفته پیامبر (ص)اگر کسی مومنی را مورد اهانت قرار دهد با خدا اعلام جنگ کرده و در واقع اهانت کردن جنگ با خداست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، حسن روحانی صبح امروز در جلسه هیات دولت با اشاره به جلسه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور رهبر انقلاب اظهار کرد: مقام معظم رهبری در این جلسه بر وحدت و انسجام اجتماعی تاکید کردند. ما در شرایط عادی نیستیم و حتی اگر در شرایط عادی بودیم و تحریم و کرونا هم نبود و مردم هیچ مشکلی نداشتند باز هم برای توسعه و پیشرفت جامعه به برادری نیاز داشتند.

وی ادامه داد: ایجاد وحدت در تمام جامعه میان زن و مرد، گویش ها، زبان ها و مذاهب مختلف از برکات انقلاب اسلامی بود. امام(ره) هم همیشه بر وحدت تاکید داشتند و می فرمودند از هیچ قدرت خارجی ترسی ندارند، اما از تفرقه میان مردم هراس دارند. ما اگر در این شرایط سخت امت واحده باشیم از گردنه ها عبور می کنیم.

روحانی در ادامه عنوان کرد: بی تردید در میان همه کسانی که در صحنه هستند چه در دولت و چه در قوای مقننه و قضائیه کسی نیست که بگوید من معصوم هستم و خطا ندارم و کار و عمل من قابل نقد نیست. مشورت با نخبگان و نیز دانشگاهیان و اهل نظر از افتخارات ماست و باید با هم شور کنیم و صدای هم را بشنویم. همه ما باید دلمان صاف و پاک باشد و گوش شنوا داشته باشیم. البته که نقد لازم است اما خیلی مهم است که نقد برای چه باشد.

رئیس جمهور همچنین خاطرنشان کرد: نقد برای مشوش کردن افکار مردم، فاصله بین گروه های مختلف و تضعیف روحیه و امید مردم دیگر نقد نیست. این چه جور نقدی است که خوبی ها و نقاط قوت را اصلا نمی بیند و فقط نقاط ضعف را می بیند. اینکه اقدامات انجام شده توسط قوه مجریه را اصلا نبینند نقد نیست. نقد آن است که قوت و ضعف را با هم ببینیم و راهکار نشان دهیم.

وی با بیان اینکه اسم نقد در اسلام نصیحت است افزود: تمام مسئولین می توانند مورد نقد قرار بگیرند. نصحیت یعنی خیرخواهی دلسوزانه و ریشه آن به معنای تقویت است. نصیحت برای تقویت طرف است تا نقاط ضعف خود را از بین ببرد و قویتر شود.

روحانی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در جلسه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا یادآور شد: هتک حرمت اشخاص، لجن پراکنی و نسبت دروغ به همدیگر دادن و متهم کردن و سخنان ناروا زدن ربطی به نقد ندارد. همانگونه که پیامبر فرموده اگر کسی مومنی را مورد اهانت قرار دهد انگار با خدا اعلام جنگ کرده و اهانت جنگ با خداست. آبروی مومن مثل خون اوست و اگر کسی با آبروی کسی بازی کند انگار او را کشته است.

وی اضافه کرد: مهم این است که در این شرایط کنار هم باشیم و رهبر معظم انقلاب هم بر این موضوع تاکید کردند و روی سخن ایشان با همه ماست. نقد آری. دلسوزی کار خوبی است اما توهین، اهانت، سوء ظن، حرف ناروا و ایجاد شکاف و اختلاف چیزی نیست که نظام و جمهوری اسلامی بربتابند. همانطور که رهبری فرمودند لجن پراکنی و بردن آبرو اخلاق آمریکایی هاست. ما که پیرو آمریکایی ها نیستیم بلکه پیرو پیامبری هستیم که پیامبر عفو و گذشت است و پیامبری است که حتی برای آنها که ایشان را آزار می دادند استغفار می کرد.

روحانی با تشکر از تفقد رهبری نسبت به دولت و رئیس جمهور اظهار کرد: این اقدام رهبر انقلاب در این شرایط سخت بار مسئولیت ما را سنگین تر کرد. وقتی رهبر معظم انقلاب از قوه مجریه حمایت می کند ما باید بیشتر توجه کنیم که اگر مشکلی هست آن را حل کنیم و گره ها را باز کنیم.

رئیس جمهور در ادامه یادآور شد: حضور رهبر انقلاب در جلسه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا برای ما فرصت مغتنمی بود و ایشان بیانات مهمی ایراد فرمودند که تقریبا همه الهام گرفته از مکتب پیامبر(ص) و امام صادق (ع) و توصیه های دین درباره سلامت مردم، اخلاق و برادری بود. ایشان نکات مهمی برای تکمیل و تصحیح راهی که ستاد در حال طی کردن آن است فرمودند.

وی ادامه داد: در این هشت ماه کار عظیمی صورت گرفته و ما کار بزرگی در پیش رو داریم. ما از کادر درمان که در این مدت فداکاری کردند و برای حفظ جان ده ها هزار نفر در جامعه با تمام توان و تجربه و دانش به صحنه آمدند و از همه دستگاه هایی که تا امروز کمک کردند که بتوانیم از این دوران سخت عبور کنیم تشکر می کنیم.

روحانی همچنین خاطرنشان کرد: در این جلسه رهبری دستور تشکیل قرارگاهی را دادند که تمام مصوبات ستاد را به دقت دنبال کند. نقص ما این بود که ستاد مصوبات زیادی ابلاغ می کرد اما برخی از آنها دقیق اجرا نمی شد یا کم اجرا می شد. این قرارگاه وظیفه دارد به عنوان نگهبان و ناظر دقیقا بر اجرای مصوبات ستاد نظارت داشته باشد.

وی ادامه داد: مشکل دیگر این بود که ستاد یک زبان واحد نداشت و گاهی افراد مختلف در استان های مختلف حرف های متفاوتی می گفتند که مردم دچار سردرگمی می شدند. طبق نظر رهبری برای ستاد کرونا سخنگویی تعیین کردیم که مردم حرف مورد اعتماد را از او بشنوند و سخن او از این پس به عنوان مرجع خواهد بود.

روحانی همچنین گفت: توصیه دیگر رهبری که به دقت دنبال می کنیم این بود که تاکید کردند کارانه عزیزان کادر درمان پرداخت شود که با کمک سازمان برنامه و بودجه ۵۵۰۰ میلیارد تومان بدهی و معوقات پرداخت شد و هر نیازی که وزارت بهداشت به ویژه در مقابله با کرونا و همچنین آنها که نیازمند می شوند و کسب و کار خود را از دست می دهند برای بیمه بیکاری و کمک به شرکت های دانش بنیان را دنبال می کنند.
 

انتهای پیام/

کد خبر: 1078896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =