اسلام ستیزی؛ راهکار فرانسه برای فرار از مشکلات اقتصادی

فرانسه که درگیر مشکلات اقتصادی و اجتماعی بوده؛ اسلام ستیزی را تنها راهکار حل مشکلات و فریب افکار عمومی می‌داند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در سال‌های اخیر توهین به اسلام، قرآن مجید و پیامبر(ص) بارها توسط نشریات غربی به بهانه وجود آزادی بیان رقم خورده و موجب خشم مسلمانان جهان اسلام شده است؛ اما در چند روز اخیر امانوئا مکرون رئیس جمهوری فرانسه به صورت رسمی حمایت خود را از روند این اهانت‌ها اعلام کرد.

محمد فتاحی در گفت‌وگو با ایسکانیوز ضمن محکوم کردن  سخنان توهین آمیز و اسلام ستیزانه امانوئا مکرون رئیس جمهور فرانسه را در حمایت از نشریه فرانسوی بیان کرد: حمایت رئیس جمهوری فرانسه از اهانت به پیامبر(ص) بار دیگر دشمنی و کینه توزی غرب علیه اسلام  را به گونه‌ای دیگر  نمایان کرد.

وی با انتقاد از سخنان مکرون عنوان کرد: این سخنان رذیلانه رئیس جمهور فرانسه خود مهر تاییدی بر گرایش شدید مردم جهان به دین مبین اسلام و ناتوانی غرب در برابر منطق و استدلال محکم اسلام ناب محمدی است.

عضو اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرد: دین مبین اسلام دینی جامع بوده که به همه ابعاد دنیوی و اخروی انسان‌ها توجه دارد و همیشه در مواجهه با حق و باطل به حق توجه کرده و در مبارزه با افراطی گری و تروریسم پرچمدار است.

وی ادامه داد: توهین نشریات اروپایی از جمله شارلی آدو فرانسه به پیامبر گرامی اسلام؛ بی‌حرمتی به دین اسلام و  امت اسلامی در سراسر دنیاست.

فتاحی با اشاره به مشکلات اقتصادی و اجتماعی فرانسه یادآور شد:  کشور فرانسه خود غرق در مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بوده و با مشکلات انبوه دست و پنجه نرم می‌کند در نتیجه اسلام ستیزی و اسلام هراسی را تنها راهکار برای حل مشکلات و فریب افکار عمومی می‌داند.

دبیر کل تشکل سیاسی اسلامی سیمای عدالت دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری اضافه کرد: فرانسه به بهانه آزادی بیان از توهین و اهانت به ادیان دیگر به خصوص اسلام و پیامبر(ص) حمایت می‌کند اما طبق وعده الهی راه به جایی نخواهد برد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی  اظهارات اسلام ستیزانه و مغرضانه را که موجب جریحه دار شدن احساسات امت اسلامی شده را محکوم می‌کند و خواستار برخورد هر چه سریعتر دولت و وزارت امور خارجه با موضع‌گیری نادرست رئیس جمهور فرانسه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1078905

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =