دفاتر تقریب مذاهب در واحدهای مرزی دانشگاه آزاد توسعه می‌یابد

مدیر گروه تخصصی تقریب مذاهب اسلامی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد از توسعه و تشکیل دفاتر تقریب مذاهب اسلامی در واحدهای مرزی دانشگاه آزاد خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام حامد علم الهدی مدیر گروه تخصصی تقریب مذاهب اسلامی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد، صبح امروز در وبینار پایان‌نامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی با موضوع تقریب مذاهب اسلامی که به همت مرکز مطالعات و برنامه ریزی و تعالی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، با اشاره به اقدام اخیر رئیس جمهور فرانسه  مبنی بر حمایت از توهین به پیامبر اسلام اظهارکرد: متاسفانه در عصری زندگی می کنیم که مخالفان دین اسلام، با استدلال و دلیل در صحنه حضور پیدا نمی کنند؛ امروز به دلیل این که گرایش به اسلام در جهان روز افزون شده، مخالفان اسلام برای مقابله با این موضوع از راه کشیدن کاریکاتور و تمسخر وارد عمل می‌شوند.

وی افزود: باید ببینیم که چطور یک رئیس جمهور به خودش جرات می دهد که به راحتی از اهانت به پیامبر اسلام حمایت کند و اسم آن را آزادی بیان بگذارد. مسلمانان دربرابر این اهانت و جسارت نباید سکوت کنند.

علم الهدی در ادامه سخنان خود با اشاره به لزوم وحدت در میان امت اسلامی تصریح کرد: تقریب مذاهب مقدمه ای بر وحدت اسلامی است به گونه‌ای که تقریب مذاهب، زمینه را برای وحدت اسلامی فراهم خواهد کرد.همان طور که انسان ها در خلقت با یک دیکر با یک متفاوت اند، از لحاظ فکر و عقیده نیز با یک دیگر تفاوت دارند که نوعی امتیاز برای انسان محسوب می شود. برهمین احساس اعتقاد داریم که اندیشه، قابل تحمیل به انسان نیست؛ لذا تلاش ما در مجمع تقریب مذاهب، نزدیک سازی تفکر امت اسلامی است و به دنبال تحمیل اندیشه نیستیم.

مدیر گروه تخصصی تقریب مذاهب اسلامی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد تاکید کرد: مسلمانان دارای وجوه مشترک مانند توحید، حج، کتاب آسمانی، نماز و... هستند؛ درواقع مسلمانان دارای اصول مشترک هستند و لذا می توانیم قرآن را به عنوان یک ریسمان الهی برای جلوگیری از تفرقه و جدایی مورد استفاده قرار دهیم.

وی عنوان کرد: امروز کشورهای اروپایی باوجود تمامی اختلافات توانستند اتحادیه ای درست که فعالیت های مشترک خود را انجام دهند اما کشورهای اسلامی با وجود اشتراکات زیاد هنوز نتوانستند یک اتحادیه تشکیل دهند. به طوری تحقق این موضوع به آرزویی دیرینه برای مسلمانان تبدیل شده است. تشکیل این اتحادیه کشورهای اسلامی موجب می‌شد که امروز در کشوری مانند یمن، شاهد ظلم به کودکان و مردم مظلوم این کشور نباشیم.

علم الهدی در پایان خاطرنشان کرد: به دنبال توسعه و تشکیل دفاتر تقریب مذاهب در واحدهای مرزی دانشگاه آزاد هستیم که فعالیت‌های خود را در زمینه تقریب مذاهب آغاز و تدوین موضوعات مرتبط با این حوزه برای تدوین پایان‌نامه‌های دانشجویی را در دستور کار قرار دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1078906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =