پرداخت هزینه های بیمه مکمل و فرانشیز ۹۱۲۸ مددجوی کمیته امداد

مدیر کل کمیته امداد تهران از پرداخت هزینه های بیمه مکمل و فرانشیز ۹ هزار و ۱۲۸ مددجوی تهرانی طی ۶ ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، سید ابوالفضل پرپنچی، با ارائه گزارشی از خدمات این نهاد در بخش‌های بهداشت، درمان و امور بیمه گفت: در شش ماهه نخست امسال هزینه‌های بیمه مکمل و فرانشیز برای ۹ هزار و ۱۲۸ مددجوی تحت حمایت به مبلغ یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان و هزینه درمان ۸۴۸ بیمار خاص و صعب العلاج به مبلغ دویست میلیون و۴۰۰ هزار تومان پرداخت شده است.

وی افزود: بیمه پایه مددجویان تحت حمایت «خدمات درمانی» است و از آنجایی که بیمه‌های پایه، کلیه هزینه‌های درمانی را پوشش نمی‌دهند و این امر برای مددجویان که از اقشار نیازمند و آسیب پذیر جامعه هستند، مشکلات زیادی ایجاد می‌کند لذا برای کمک به جامعه هدف تحت حمایت در این زمینه یک بیمه مکمل درمانی برای مددجویان تحت حمایت در نظر گرفته شده است که این عزیزان با مراجعه به ادارات این نهاد و ارائه اسناد و مدارک مربوطه به کارشناسان درمان کمیته امداد بخشی از هزینه‌های درمانی آنها پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران، به ارائه خدمات به کودکان دارای سو تغذیه در قالب طرح رفع سو تغذیه کودکان کمتر از پنج سال اشاره و بیان کرد: در شش ماهه نخست امسال برای ۸۴۰ کودک کمتر از پنج سال که توسط مراکز بهداشت و درمان به این نهاد معرفی شده اند ۳۳۶ میلیون تومان واریز شده است.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح رفع سو تغذیه کودکان کمتر از پنج سال از اختلال در رشد جسمی و تکامل مغزی و کاهش بهره هوشی آنها در آینده جلوگیری می‌شود، افزود: پس از انجام پایش کودکان توسط مراکز بهداشتی و درمانی دانشگاه‌ها، کودکان دچار سو تغذیه به کمیته امداد معرفی و سبد غذایی مورد نظر کارشناسان تغذیه توسط این نهاد تهیه می‌شود.

پرپنچی یادآور شد: در صورت بهبودی کامل و سلامتی کودکان تحت حمایت این طرح، آنان از این طرح حمایتی خارج شده و کودکان دیگری که از سو تغذیه رنج می‌برند با معرفی مراکز بهداشت جایگزین می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران همچنین از آغاز اجرای طرح رفع سو تغذیه برای مادران باردار و شیرده خبر داد و گفت: با مشارکت مراکز بهداشت مادران باردار و شیرده مبتلا به سو تغذیه به ادارات کمیته امداد معرفی می‌شوند و ماهیانه از سبد غذایی بهره مند می‌شوند.

وی در ادامه به پرداخت پنج میلیارد و ۷۴۳ میلیون تومان حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی برای شش هزار و ۱۲۹ زن سرپرست خانوار اشاره کرد و افزود: بانوان سرپرست خانوار تحت حمایت این طرح به شرط رسیدن به شرایط بازنشستگی از مزایای بازنشستگی برخوردار و توانمند می‌شوند.

پرپنچی در پایان به مشارکت بیمارستان‌های طرف قرارداد با این نهاد در ارائه خدمات به جامعه هدف اشاره و عنوان کرد: برای تسهیل در امر درمان جامعه هدف تحت حمایت و کاهش هزینه‌های بستری و همچنین دارویی این عزیزان اداره درمان استان تهران نسبت به تقبل هزینه این عزیزان با مشارکت مددکاران بیمارستان‌های طرف قرارداد اقدام نموده است.

وی افزود: در شش ماه اول امسال درمجموع ۲۳۹ مورد به ۴۷۵ میلیون و ۷۱۲ هزار تومان برای بیماران بستری در بیمارستان‌های طرف قرارداد، داروهای بیماران خاص و صعب العلاج صادر شده است که مبلغ ۱۷۹ میلیون و ۹۸۸ هزار توان برای بیماران تحت حمایت این نهاد از مراکز درمانی تخفیف دریافت شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1078960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =