خدمات بیمه دانش‌آموزی در دوران کرونایی هم برقرار است

مسعود ثقفی گفت: دانش آموزان در طول یک سال کامل و ۲۴ ساعت شبانه روز می‌توانند از این بیمه استفاده کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مسعود ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران در برنامه «صبح و گفتگو» در رابطه با هزینه بیمه حوادث دانش آموزان گفت: مدارس معمولاً مبلغ ناچیزی را بابت یک سال بیمه دانش آموزان در هنگام ثبت نام دریافت می‌کنند.

وی مبلغ این بیمه برای هر دانش آموز را ۵ هزار و ۹۴۰ تومان اعلام کرد و گفت: این بیمه فقط برای یک سال تحصیلی نیست و فصل تابستان و حتی ساعات غیر درسی دانش آموز را هم پوشش می‌دهد.

ثقفی میزان تعهدات این بیمه برای دانش آموزان را قابل توجه خواند و گفت: دانش آموزان در طول یک سال کامل و ۲۴ ساعت شبانه روز می‌توانند از این بیمه استفاده کنند اما شاید اطلاع رسانی خوبی در زمینه خدمات این بیمه انجام نشده است.

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران، شرایط این بیمه را با توجه به مبلغ اندک آن در طول یک سال مثبت ارزیابی کرد و در عین حال گفت: شرایط این بیمه مناسب است اما در صورت کامل نبودن شرایط، مسئولان باید تصمیم گیری کنند.

ثقفی تأکید کرد: این خدمات باید با کیفیت مناسب ارائه شود و البته توجه داشته باشیم که این بیمه فقط مربوط به حوادث ناخواسته بوده و با بیمه درمان کاملاً متفاوت است.

همچنین در ادامه، حجت‌الاسلام فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: با توجه به وضعیت تحصیلی دانش آموزان در شرایط کرونایی و حضور غیرفیزیکی آنها در مدارس، نگاه به بیمه کمی متفاوت شده است.

وی افزود: ثمره بیمه حوادث برای دانش آموز زمانی آشکار می‌شود که دانش آموز دچار آسیب شود. در حال حاضر با وجود شرایط کرونایی اما دانش آموزان هنوز به مدرسه رفت و آمد دارند و ممکن است در مسیر دچار حادثه شوند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مبالغ دریافتی بیمه‌ها و درآمدزایی آن‌ها بالاست گفت: بیمه‌ها باید در شقوق زندگی مردم حضور داشته باشند که البته این موضوع هم نیازمند فرهنگ سازی در خانواده‌ها و پیگیری مجلس است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1078968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =